Internet już w przyszłym roku pokona telewizję

BBC News, AOP
09-04-2008, 11:47

Do końca 2009 r. internet stanie się największym medium reklamowym w Wielkiej Brytanii, odbierając to miano telewizji - donosi serwis WirtualneMedia, który cytuje BBC News.

Wielka Brytania ma najlepiej rozwinięty rynek reklamy on line na świecie. W minionym roku był on wart 2,8 mld funtów - informuje serwis BBC News, która powołuje się na wspólny raport Internet Advertising Bureau (IAB), PricewaterhouseCoopers (PwC) oraz World Advertising Research Centre (WARC).

Wartość brytyjskiego rynku internetowej reklamy zwiększyła się w ub.r. o 38 proc. w porównaniu z rokiem 2006. Główne przyczyny tego wzrostu to: rosnąca popularność programów telewizyjnych w sieci, coraz tańsze komputery oraz rosnąca liczba użytkowników internetu.

W ub.r. internet zwiększył swoje udziały na brytyjskim rynku reklamy z 11,4 do 15,3 proc., ustępując jedynie prasie (19,9 proc.) oraz telewizji (21,8 proc.).

Z kolei czołowymi kategoriami reklamy on line były w ub.r. kolejno: rekrutacja (25,7 proc. udziałów), motoryzacja (11,9 proc.), technologia (10,4 proc.), finanse (10 proc.), nieruchomości (7,9 proc.), dobra konsumenckie (5,3 proc.) oraz handel (5 proc.).

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: BBC News, AOP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Motoryzacja / Internet już w przyszłym roku pokona telewizję