Internet pozwala taniej wynająć miejsce w hotelu
Wsieci pojawia się coraz więcej serwisów tematycznych poświęconych turystyce. Także same biura podróży w coraz ciekawszy sposób prezentują swoją ofertę w Internecie.
Zdaniem Dariusza Pałęckiego, dyrektora Travel Online, do serwisów poświęconych turystyce klientów przyciągają atrakcyjne oferty.
— Chcąc zarabiać na rezerwacjach poprzez Internet, trzeba skusić klientów niskimi cenami. W przeciwnym razie nadal będą oni wybierać tradycyjne formy rezerwacji — uważa Dariusz Pałęcki.
Serwis www.hotelspoland.com odwiedza dziennie około 2,5 tys. osób, z czego 10 proc. dokonuje rezerwacji.
Internet pozwala hotelom i biurom podróży na obniżenie kosztów dystrybucji. Już teraz wiele stron WWW pozwala zapoznać się z ofertą i dokonać rezerwacji, a w niektórych przypadkach zapłacić, jeśli nie za pośrednictwem sieci, to przelewem. Niektórzy przedsiębiorcy wierzący w szybki rozwój Internetu twierdzą, że będzie on sporym zagrożeniem dla biur zajmujących się tylko pośrednictwem w sprzedaży imprez turystycznych.
Z dostępnych w sieci serwisów poświęconych turystyce najgorzej wypadają portale. Bardzo często ich serwisy zawierają wyłącznie zbiór linków do stron biur podróży czy serwisów tematycznych.
— Każdy polski portal ma serwis turystyczny, ale często zamieszczane tam informacje są nieaktualne. Ceny reklam w tych serwisach są wygórowane. Sięgają nawet 12 tys. zł za miesięczne utrzymanie bannera — dodaje Dariusz Pałęcki.
Radosław Górecki