Internet zwycięża

ŁO, wsj.com
opublikowano: 30-08-2010, 12:24

Legendarny słownik Oxford English Dictionary może wkrótce zakończyć swój papierowy żywot.

Oxford University Press, wydawca najbardziej cenionego słownika języka angielskiego poinformował, że użytkownicy preferują wersję online i nie jest pewne, czy powstanie następna drukowana edycja.

Wersja internetowa notuje ruch na poziomie 2 mln odsłon miesięcznie od subskrybentów, którzy płacą w USA 295 USD rocznie za dostęp do serwisu. Dla porównania sprzedano ledwie 30 tys. kompletów drukowanej wersji, która kosztuje 1165 USD i liczy 20 tomów, a weszła do druku w 1989 roku.

Pierwsza edycja słownika ukazała się w 1884 roku.


 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO, wsj.com

Polecane