Internetowa kolejka na GPW
Większość liczących się portali ogłosiła zamiar upublicznienia akcji. Wszystkie chcą zadebiutować na giełdzie już w 2001 roku.
Arena, która zamierza wejść na GPW już w I kwartale 2000 roku, nie jest pierwszym portalem, który ogłosił giełdowe plany. Wirtualna Polska ma dołączyć do grona spółek notowanych na Nasdaq i to już w połowie 2001 r. Akcjonariusze tego portalu mają jednak zweryfikować swoje plany, a szczegóły tego przedsięwzięcia będą znane w ciągu dwóch tygodni.
Jak zapewnia Marek Borzestowski, prezes WP, nie będą one jednak znacznie odbiegać od wcześniejszych deklaracji.
— Wciąż aktualne jest nasze wejście na Nasdaq — twierdzi Marek Borzestowski.
Swoje ambicje giełdowe ma też krakowska Interia. W tym przypadku droga na parkiet będzie bardziej skomplikowana, bo w pierwszej kolejności portal zamierza związać się z inwestorem branżowym. Interia zdecydowanie chce trafić na GPW w 2001 roku.
Poland.com zdecydowany jest ruszyć śladem Wirtualnej. Według Tomasza Czechowicza, prezesa MCI, większościowego udziałowca portalu, nazwa poland.com może doskonale sprzedać się w USA.
Następny w kolejce — Yoyo.pl, spółka, której udziałowcem jest STGroup, zdecydowanie obiera kurs na parkiet SI Tech GPW.
— Będziemy chcieli wejć na giełdę zaraz po przekształceniu się w spółkę akcyjną — mówi Arkadiusz Kuich, prezes Yoyo.pl.
Według niego, debiut na GPW będzie możliwy na początku 2001 r. Analitycy traktują te deklaracje jednak z dużą rezerwą.
— Najwięcej ryzykuje pierwsza spółka, która zdecyduje się na upublicznienie. Emocje związane z modą internetową nieco opadły, a inwestorzy zaczęli przyglądać się strategiom e-spółek. Sukces zależy od precyzyjnego określenia struktury przychodów — komentuje Tomasz Witczak z CAIB.