Invento chce błysnąć w branży napojów

WIS
11-08-2011, 00:00

Na rynek wchodzą pierwsze napoje w opatentowanej przez polską firmę przezroczystej puszce PET.

Na rynek wchodzą pierwsze napoje w opatentowanej przez polską firmę przezroczystej puszce PET.

Koszalińska firma Drinktech, producent napojów energetycznych, takich jak Pitbull czy Control, podpisała umowę o współpracy ze spółką Invento z portfela BBI Capital NFI, która opatentowała w 96 krajach oryginalne opakowania do napojów. Chodzi o przezroczystą puszkę do napojów produkowaną na bazie znanego tworzywa sztucznego PET. Na mocy umowy Drinktech wprowadzi na rynek napoje energetyczne w takich opakowaniach.

— Invento zakończyło prace technologiczne i obecnie ma możliwość zaproponowania przemysłowi rozlewniczemu zupełnie nowego, kompleksowego — a co najważniejsze — wysokiej jakości rozwiązania w zakresie pakowania — mówi Jacek Gnich, członek zarządu Invento i dyrektor inwestycyjny BBI Capital.

Przyznaje, że na rynku są już dostępne napoje w puszkach z tworzywa sztucznego produkowane przez firmy azjatyckie, ale według niego, wykorzystywana przez nie technologia nie nadaje się do szerokiego zastosowania w przemyśle napojowym. Tymczasem, jak twierdzi Jacek Gnich, puszkę opracowaną przez jego firmę, w której w 100 proc. kontrolowana jest szczelność zamknięcia, można zastosować dla szerokiej gamy produktów, począwszy od wód, aż po napoje gazowane, energetyczne oraz piwo.

— Prowadzimy zaawansowane rozmowy z kolejnymi firmami z branży napojowej zainteresowanymi zastosowaniem puszek PET w technologii Invento — informuje Jacek Gnich.

Firmy są zaciekawione, ale też ostrożne.

— Puszki z tworzywa PET to ciekawe rozwiązanie. Nie jest jednak jeszcze do końca sprawdzone, chociażby pod kątem przydatności do napojów niegazowanych i takich, które nie zawierają konserwantów. Dlatego, choć przyglądamy się temu rozwiązaniu i rozważamy możliwość jego stosowania w przyszłości, bez analizy nie podejmiemy ryzyka — mówi Paulina Włodarska, szef marketingu z firmy FoodCare.

— W świetle galopujących cen surowców, w tym również aluminium, rozwiązanie to może być atrakcyjną alternatywą dla producentów napojów. Daje ono też nowe możliwości wyeksponowania produktu —ocenia Beatrycze Hołowiecka, kierownik ds. rozwoju opakowań z firmy Żywiec Zdrój.

10-30

proc. O tyle tańsze są puszki PET od tradycyjnych puszek aluminiowych.

Okiem przedsiębiorcy

O sukces będzie trudno

Krzysztof Weka, prezes firmy Polskie Zdroje, właściciela marki Cisowianka

Puszki PET są już znane na rynku światowym od niemal 10 lat, jednak nie zrobiły dotąd wielkiej kariery, przynajmniej na rynku europejskim. Najbardziej popularne są w Azji i Rosji. Ich jedyną przewagą nad puszkami aluminiowymi jest niższy koszt produkcji i transportu. Poza tym mają sporo słabych punktów. Problemem w przypadku tych puszek, jak też innych opakowań typu PET, są mikropory, które obniżają ich szczelność i powodują stopniowy ubytek gazów przy dłuższym okresie przechowywania. W przypadku puszek PET szczelność dodatkowo obniża połączenie z aluminiowym wieczkiem. Moim zdaniem, puszki PET nie zawojują rynku napojów w Polsce. Nadają się najlepiej do sprzedaży kolorowych napojów, dzięki swej przezroczystości.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WIS

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Invento chce błysnąć w branży napojów