Abri Advisors, które nie ujawniło, jakim pakietem akcji producenta gier dysponuje, skierowało list do władz spółki i wyraziło “w imieniu wszystkich akcjonariuszy” “przerażenie i niedowierzanie” w związku z tym, jak rozwija się firma w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
“Cyberpunk” miał być globalnym hitem i temu służyła szeroko zakrojona kampania marketingowa, w którą zaangażowano m.in. Keanu Reevesa. Tymczasem - jak podsumowuje Bloomberg - złożoność gry przerosła studio. Premiera była trzykrotnie przekładana, a kiedy w końcu do niej doszło, to okazało się, że “Cyberpunk” naszpikowany jest błędami.
W ostatnich dniach w sieci ukazały się nawet prześmiewcze nagrania sprzed premiery, pokazujące, w jakim stanie znajdował się tytuł przed premierą.
Stan gry spowodował, że Sony zdecydowało się na usunięcie jej ze sprzedaży w sklepie PlayStation, co miało niebagatelny wpływ na sprzedaż w I kwartale 2021 r. (analitycy szacują ją na zaledwie 500-700 tys. sztuk). Kurs akcji CD Projektu od połowy grudnia spadł o ponad połowę, a kapitalizacja zmniejszyła się o 22,6 mld zł.
Jeffrey Tirman, kierujący Abri Advisors, zapowiedział, że poprosi innych akcjonariuszy o dokonanie zmian w radzie nadzorczej, jeśli prezes Adam Kiciński i wiceprezes Marcin Iwiński nie zostaną natychmiast odwołani. Jak podkreślił, jego firma zwiększa pozycję w CD Projekcie i nie gra na jej spadek tak, jak kilka funduszy (mają one w sumie ponad 3-procentową pozycję krótką netto, wynika z rejestru KNF).
CD Projekt potwierdził agencji Bloomberg, że takie pismo wpłynęło, a odpowiedź będzie skonsultowana z Katarzyną Szwarc, przewodniczącą rady nadzorczej. Jak dodano, żadna z kwestii poruszonych w korespondencji nie była przedmiotem dyskusji na walnym zgromadzeniu 26 maja, na którym przedstawiciel Abri nie był obecny.
Jeffrey Tirman tłumaczy, że Abri nie zarejestrowało się na walne, ponieważ miało nadzieję, że rada nadzorcza podejmie konkretne działania. Czarę goryczy przelały wyniki za I kwartał 2021 r. i zatwierdzenie zarządu na kolejną kadencję.
Szef Abri Advisors domaga się w liście, by firma przedstawiła publicznie plan poprawy wszystkich niedociągnięć oraz tego, jak zamierza odbudować markę i zaufanie klientów i akcjonariuszy.