Jak informuje Bloomberg, jeden z pozwów został złożony przez Rosen Law Firm w imieniu inwestora Andrew Trampego w sądzie federalnym w Los Angeles. To pozew zbiorowy, do którego mogą przystąpić inny inwestorzy, którzy kupili walory CD Projektu. Nie chodzi jednak o akcje, notowane na GPW, ale o amerykańskie kwity depozytowe (tzw. ADR) oraz akcje, znajdujące się w obrocie pozagiełdowym (na rynku OTC).
Andrew Trampe uważa m.in., że CD Projekt i jego menedżerowie (w pozwie wymieniono prezesa Adama Kicińskiego oraz Piotra Nielubowicza i Michała Nowakowskieg) wprowadził inwestorów wielokrotnie w błąd w 2020 r., zatajając, że “Cyberpunk” był praktycznie niegrywalny na konsolach starszej generacji ze względu na liczne błędy. Jedną z konsekwencji było czasowe wycofanie tytułu ze sprzedaży w sklepie Sony - PlayStation Store, a zarowno Sony, jak i Microsoft oraz sam CD Projekt zdecydowały się na umożliwienie graczom uzyskania pełnego zwrotu za grę.
Pozew zbiorowy złożyła także kancelaria Schall i ma on podobne uzasadnienie.
Obie kancelarie specjalizują się w tego typu pozwach i prowadzą wiele podobnych spraw - te, które zakończyły się sukcesem, oznaczały dla pozwanych konieczność wypłaty zwykle łącznie kilku milionów dolarów.
Kilka dni temu pisaliśmy w “PB”, że także inne firmy prawnicze zapowiedziały pozwy zbiorowe i nawołują inwestorów do dołączenia do nich.
Prawnicy specjalizujący się w prawie papierów wartościowych i giełd, z którym rozmawiał „PB”, podchodzą do sprawy dość jednoznacznie.
- Tego typu roszczenia wywołują uśmiech na mojej twarzy. Wygląda to tak, jakby ktoś poszukiwał na siłę klienta dla usług prawnych, wmawiając, że takie roszczenie jest zasadne. W USA modne jest pozywanie każdego o wszystko. Szanse powodzenia tego pozwu oceniam jako bardzo niskie – mówi proszący o anonimowość prawnik z międzynarodowej kancelarii.
Kurs akcji CD Projektu na GPW spadł od szczytu, zanotowanego jeszcze przed premierą “Cyberpunka” o około 40 proc.
22 grudnia firma przedstawiła dane o sprzedaży gry na dzień 20 grudnia. Do 20 grudnia (włącznie) gracze kupili ponad 13 mln kopii tytułu. Dane te były poniżej oczekiwań rynkowych i kurs przez większą część sesji w środę był pod kreską.
Cyberpunk 2077” zadebiutował 10 grudnia. W związku z błędami w grze i rozczarowaniem niektórych graczy (co dotyczy zwłaszcza posiadaczy konsol i znalazło odzwierciedlenie w słabych ocenach), do 21 grudnia spółka dała możliwość bezpośredniego zgłaszania chęci zwrotu gry. Klienci mogą także zwracać grę dystrybutorowi.
Przeczytaj wszystkie artykuły o CD Projekcie w specjalnym serwisie>>