CD Projekt przedstawił dane o sprzedaży Cyberpunka na dzień 20 grudnia. Kurs na sesji w środę zareagował zwyżką, która jednak nie utrzymała się zbyt długo.
Do 20 grudnia (włącznie) gracze kupili ponad 13 mln kopii tytułu.
CD Projekt przedstawił dane o sprzedaży Cyberpunka na dzień 20 grudnia. Kurs na sesji w środę zareagował zwyżką, która jednak nie utrzymała się zbyt długo.
Do 20 grudnia (włącznie) gracze kupili ponad 13 mln kopii tytułu.
Na otwarciu sesji w środę 23.12 kurs urósł o 2,7 proc., ale po niespełna 4 minutach zszedł pod kreskę.
Dane o sprzedaży bazują na raportach cyfrowych platform dystrybucyjnych oraz zebranych od dystrybutorów fizycznych.
"Powyższa liczba odpowiada szacunkom odnośnie do salda zrealizowanej sprzedaży detalicznej na wszystkich platformach sprzętowych (po uwzględnieniu zwrotów dokonanych przez klientów detalicznych w sklepach fizycznych oraz cyfrowych) tzw. "sell through", pomniejszonej o liczbę otrzymanych do dnia publikacji niniejszego raportu mailowych zgłoszeń od klientów detalicznych w ramach akcji "Help Me Refund", otrzymanych bezpośrednio przez spółkę“ - podano.
Średnia oczekiwań sprzedażowych do końca 2020 r. to według konsensusu, zebranego przez “PB” (jeszcze przed decyzją Sony o czasowym wycofaniu gry ze sprzedaży w PlayStation Store) 16 mln szt. Przed premierą konsensus sprzedaży stworzony przez PAP Biznes zakładał sprzedaż ponad 19 mln szt. gry w grudniu.
“Dane o sprzedaży są poniżej oczekiwań rynkowych na poziomie 16,4 mln sztuk i poniżej naszych oczekiwań na poziomie 15 milionów sztuk. Biorąc powyższe pod uwagę, widzimy miejsce na rewizję naszych założeń. Spodziewamy się negatywnej reakcji cen akcji na publikowane dane.” - napisali w porannym komentarzu analitycy BM mBanku.
“Cyberpunk 2077” zadebiutował 10 grudnia. W przedsprzedaży grę zamówiło 8 mln osób.
W związku z błędami w grze i rozczarowaniem niektórych graczy (co dotyczy zwłaszcza posiadaczy konsol i znalazło odzwierciedlenie w słabych ocenach), do 21 grudnia spółka dała możliwość bezpośredniego zgłaszania chęci zwrotu gry. Klienci mogą także zwracać grę dystrybutorowi.