- W czasach ostrego wyścigu na tym rynku, szczególnie widocznym ostatnio w dużych miastach, wiarygodność i możliwość pochwalenia się powracającymi klientami jest najlepszą rekomendacją — wyjaśnia Marlena Kosiura z portalu InwestycjewKurortach.pl. Tak dużym zaufaniem inwestorów indywidualnych mogą pochwalić się przede wszystkim największe firmy. Do Kristensen Group, która tworzyła rynek nieruchomości w kurortach w Polsce, wraca po kolejny lokal 10 proc. klientów.
— Rekordzista kupił u nas pięć apartamentów w trzech miejscach. Mamy też ośmiu klientów, którzy kupili lokale w trzech kurortach — mówi Jacek Twardowski, dyrektor zarządzający Kristensen Group. 37 proc. powracających klientów może się pochwalić właściciel ośrodka narciarskiego, aparthotelu i apartamentów Czarna Góra. Spośród 400 sprzedanych lokali 150 kupiono jako kolejne.
— Są klienci, którzy kupili po 4-5 apartamentów, a nawet właściciele 6 lokali — mówi Anna Haczkiewicz-Mazur, przedstawicielka firmy. Lider rynku, Zdrojowa Invest, chwali się, że wraca do niego 33 proc. klientów. Do lojalnych klientów spółki należy już kilkaset osób, które polecają taki sposób inwestowania swoim znajomym i sami kupują kolejne apartamenty w nowych inwestycjach. — Nasi lojalni klienci mają możliwość zakupu kolejnych apartamentów w przedsprzedaży, otrzymują jako pierwsi oferty nowych — wyjaśnia Jan Wróblewski, prezes Zdrojowej Invest.