INWESTORZY OGLĄDAJĄ REKLAMY

Paweł Frątczak
02-03-2000, 00:00

INWESTORZY OGLĄDAJĄ REKLAMY

Inwestorzy, którzy w ciągu najbliższych dwóch lat planują wydać pieniądze na reklamę stanowią niewielki procent społeczeństwa polskiego.

Konkurencja na rynku materiałów budowlanych zmusza producentów do precyzyjnego poznania rynku docelowego. Przetrwają na nim firmy, które wyprzedzą potrzeby poszczególnych grup odbiorców.

Z badań przeprowadzonych przez American Systems of Marketing wynika, że spośród inwestorów planujących zakup materiałów budowlanych 20 proc. jest w trakcie budowy lub ją planuje, 59 proc. zainwestuje w remont, a 34 proc. w modernizację obiektów.

Atlas w prasie i radiu

Badania wykazują, że inwestorzy indywidualni, przeglądając prasę fachową, bacznie przyglądają się zamieszczonym tam reklamom. Ponad 70 proc. ankietowanych prawie zawsze zwraca uwagę na zamieszczane reklamy. Mimo deklaracji zainteresowania reklamą prasową, prawie 75 proc. inwestorów nie było w stanie przypomnieć sobie szczegółów reklamy prasowej żadnego producenta materiałów budowlanych. Reklamę prasową firmy Atlas zapamiętało 6,8 proc. ankietowanych, na reklamę firmy Henkel Bautechnik wskazało 2,6 proc.

Słuchacze radia jeszcze rzadziej zwracają uwagę na emitowane reklamy. Przyznało się do tego tylko 50 proc. respondentów. Optymistyczne dla reklamodawców deklaracje nie są jednak spójne ze stopniem zapamiętania spotów. Prawie 83 proc. osób, które deklarowały słuchanie reklam radiowych, nie mogło sobie przypomnieć ani jednej reklamy producenta materiałów budowlanych. Wśród tych, którzy przypomnieli sobie, 2 proc. wskazało firmę Atlas.

Ankietowani przyznają, że reklama telewizyjna jest coraz bardziej irytująca. Blisko 77 proc. respondentów nie zapamiętało jednak żadnej. Najlepiej zapamiętaną reklamą z tego segmentu rynku jest spot promujący produkty firmy Atlas (16 proc.). Inwestorzy indywidualni zapamiętali też reklamy telewizyjne firm: Erbak (Bolix — 4 proc.), Nida Gips i Dekoral (2 proc.).

Skuteczna telewizji

Mimo irytacji, jaką wywołuje reklama telewizyjna, inwestorzy indywidualni twierdzą, że właśnie ta forma przekazu informacji najskuteczniej przyciąga ich uwagę (60 proc.). Reklama prasowa jest w tym rankingu na trzecim miejscu (19 proc.), a wyprzedza ją reklama zewnętrzna (27 proc.).

Paweł Frątczak dyrektor działu wydawnictw ASM

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Frątczak

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / INWESTORZY OGLĄDAJĄ REKLAMY