Czytasz dzięki

Inwestorzy rozczarowani wynikami PCC Exol

opublikowano: 30-08-2020, 22:00

Spółka zanotowała w I półroczu 21,7 mln zł zysku netto, czyli o 22 proc. więcej niż przed rokiem. Rynek liczył na więcej.

Spektakularny wzrost o ponad 660 proc. od marca do 28 lipca podbił nie tylko kapitalizację spółki, ale też oczekiwania inwestorów. PCC Exol w pierwszym półroczu 2020 wypracował 323,6 mln zł przychodów, co zaowocowało 21,7 mln zł zysku netto. Wynik EBITDA wyniósł 37,6 mln zł (wzrost o 33 proc. r/r). Mimo lepszych wyników niż przed rokiem akcje spółki w piątek taniały o ponad 29 proc. Spółka podała w raporcie, że w pierwszym półroczu zmniejszył się popyt na produkty firmy m.in. w obszarze tekstyliów i garbarstwa, wzrosło jednak zainteresowanie obszarem detergentów.

„Równolegle sprzedaż produktów do zastosowań w detergentachi kosmetykach odnotowała ponad 10-procentowy wzrost. W związku z pandemią w minionym okresie odnotowano większe zapotrzebowanie na produkty z tej grupy surfaktantów, będące składnikami profesjonalnych detergentów, środków myjąco-czyszczących i dezynfekujących. Obecnie sytuacja ustabilizowała się i popyt w tej grupie produktów powrócił do standardowego poziomu sprzed wybuchu pandemii” — podała spółka w raporcie.

Na wyniki finansowe wpłynęła też lepsza marża na sprzedaży, która wzrosła o 3,5 punkta procentowego i osiągnęła poziom 21 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2019 r. W ostatnich miesiącach rosło zainteresowanie akcjami spółki. Jeszcze w marcu inwestorzy wyceniali je na 2 zł, a w szczytowym momencie w lipcu na 11,65 zł. W piątek rynek wyceniał firmę poniżej 5 zł.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Szymon Maj

Polecane