Koncern z Cupertino, który jutro ogłosi debiut nowego iPhone’a, sprzedaje w Indiach – drugim co do wielkości rynku smartfonów na świecie – mniej urządzeń niż na przykład w Norwegii.
RIM z kolei, producent BlackBerry, cieszy się rosnącą popularnością na tamtejszym rynku. Według oszacowań koncernu do 2015 r. ilość sprzedawanych smartfonów w Indiach wzrośnie o 70 proc.
Apple w II kw. 2011 r. sprzedało w Indiach jedynie 62 tys. iPhone’ów, czyli mniej niż w Norwegii, Izraelu czy Belgii.
- Sieci komórkowe w Indiach nie sprzyjają technologii Apple. 3G są w innym miejscu niż w Europie czy Ameryce Północnej. RIM ma właściwy produkt i odpowiednie aplikacje – komentuje sytuację na rynku smartfonów Gus Papageorgiou, analityk Scotia Capital Inc. w Toronto.
iPhone’a nie chcą w Indiach
Apple, największy na świecie producent smartfonów ma problemy ze sprzedażą inteligentnych telefonów w Indiach – informuje Bloomberg.