Iron VR ma 2,5 mln zł

Szymon Maj
opublikowano: 2020-12-01 16:54

Inwestorzy w kilka minut objęli akcje spółki. Z crowdfundingu firma pozyskała 0,75 mln zł, a branżowi gracze kupili udziały za 1,75 mln zł.

Studio działa w segmencie virtual reality (VR), akcjonariuszami firmy są dwie notowane na NewConnect spółki. Carbon Studio ma 43,9 proc. akcji, a Movie Games 10 proc. Iron VR w dwóch transzach pozyskało łącznie 2,5 mln zł, większość pieniędzy zostanie przeznaczone na prace nad autorskimi grami VR, a także adaptację do wirtualnej rzeczywistości tytułów z portfolio Movie Games.

Model biznesowy Iron VR zakłada tworzenie mniejszych gier z budżetem od 100 do 400 tys. zł. Okres produkcji tytułów wynosi od trzech do siedmiu miesięcy.

– Chcemy, aby nasze autorskie rozgrywki skupiały się wokół jednej mechaniki. Gry będą proste i krótkie. Stosunkowo małe produkcje mogą osiągnąć najwyższe szczyty VR-u – mówi Karolina Koszuta, prezes Iron VR.

„Holy Chick! an Escape Room Game” to pierwszy autorski tytuł studia, którego premiera zaplanowana jest na pierwszy kwartał 2021 r. na platformach PC VR. Docelowo projekt pojawi się na większości platform virtual reality. Spółka przenosi do wirtualnej rzeczywistości także tytuły podmiotów zewnętrznych. Pierwszymi takimi produkcjami będą: „Lust for Darkness” i „Alaskan Truck Simulator” z portfolio Movie Games.

Iron VR planuje debiut na NewConnect w drugim kwartale 2021 r.