Poznańska spółka iTraff Technology, oferująca technologię rozpoznawania obrazu, na rynku zadebiutowała na początku 2011 r. Wsparta przez fundusze Innovation Nest, SpeedUp Group oraz dwóch aniołów biznesu spodziewa się, że 2013 r. zakończy z przychodami na poziomie 650 tys. zł. To spory skok, biorąc pod uwagę, że na koniec 2012 r. jej przychody wynosiły 90 tys. zł.
A podpisane niedawno kontrakty i plany poszerzenia działalności na rynkach zagranicznych umocniły założyciela spółki, Arkadiusza Skuzę, w decyzji o przystąpieniu do kolejnej rundy inwestycyjnej. Firma rozpoczęła już poszukiwania kolejnego inwestora. Jednocześnie koncentruje się na realizacji już rozpoczętych projektów.
Zarządzanie półką
We wrześniu iTraff pochwalił się współpracą z firmą Comarch. Wspólnie będą rozwijać technologię, umożliwiającą analizę produktową w miejscu sprzedaży. Rozwiązania wzbogacą aplikację Comarch SSA, dzięki czemu handlowcy będą mogli z pomocą smartfona zeskanować półki w sklepie i automatyczniedokonać inwentaryzacji towaru lub skorygować jego rozmieszczenie. Analiza może wesprzeć zarządzanie ekspozycją własnych produktów lub kontrolę działań konkurencji. Sprzedażą technologii klientom końcowym zajmie się Comarch.
— Pierwsza wersja produktu powinna być udostępniona już pod koniec października, ale cały czas będziemy wspólnie pracować nad jego rozwojem i na bieżąco wzbogacać go o kolejne funkcjonalności — wyjaśnia Arkadiusz Skuza.
Promocja ze smartfonem
W połowie października opracowana przez iTraff aplikacja RecognizeME zostanie wykorzystana do interaktywnych działań promocyjnych zaplanowanych przez wydawnictwo Edipresse w dwóch wydawanych przez nie magazynach.
— Aplikacja rozpoznawania obrazu, po zeskanowaniu opublikowanych w magazynach artykułów, choćby z prezentacją najnowszych kolekcji modowych, pozwoli czytelnikowi przejeść np. na stronę producenta i wejść w interakcje z jego marką. To pierwsza taka akcja, w przyszłości chcemy realizować więcej podobnych działań — zaznacza Arkadiusz Skuza. iTraff realizuje obecnie również projekt dla Agory, tym razem z zakresu e-commerce.
— Technologia recognize. im ma otworzyć drzwi przed nowym formatem zakupów, dokonywanych poprzez skanowanie obrazu. Jesteśmy obecnie na etapie prac projektowych, nie chciałbym więc ujawniać szczegółów przedsięwzięcia — mówi Arkadiusz Skuza. Z recognize.im korzystają również firmy Unilever i Danone, który niedługo wystartuje z interaktywną akcją promocyjną (konkurs będzie oparty na technologii rozpoznawania obrazu).
Okulary przyszłości
Rozwiązania proponowane przez iTraff Technology są już wykorzystywane w webowych i mobilnych aplikacjach i urządzeniach z wbudowanymi kamerkami, jak Google Glass, a w przyszłości mogą być wykorzystane także w robotach czy kamerkach samochodowych.
— Zastosowanie naszej technologii zwłaszcza w Google Glass i pozytywny odbiór proponowanych przez iTraff rozwiązań jest dla nas sygnałem, że warto teraz skoncentrować się także na rozwoju działalności za granicą, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych. Wprawdzie mamy tam już uruchomione biuro, ale do rozszerzenia działalności na tamtejszym rynku musimy się jeszcze dobrze przygotować. Potrzebujemy też wsparcia kapitałowego, zwłaszcza że chcielibyśmy wejść również na rynki niemiecki i brytyjski — zapowiada Arkadiusz Skuza.