Jabol najpopularniejszym polskim winem

  • Marta Bellon
opublikowano: 23-04-2013, 00:00

Polscy konsumenci nie znają polskich win typu premium, najczęściej wybierają trunki z zachodu lub południa Europy i świata.

Na hasło: „polskie wino”, Polacy zgodnie odpowiadają: jabol. Z badań przeprowadzonych przez OBOAK na zlecenie Winnicy Zbrodzice wynika, że ponad połowie badanych wino made in Poland kojarzy się właśnie z tanim, owocowym trunkiem. O polskich producentach win z wysokiej półki nie wspomina niemal nikt. Lubuskie i podkarpackie to dwa regiony, które mają ambicje, by wyrosnąć na stolice polskiego winiarstwa. Od kilku lat winiarze z Polski pracują nad szczepami i własną marką. Przed nimi jednak wiele pracy — większość Polaków nadal nie jest świadoma obecności polskich win premium na rynku. 56 proc. respondentom polskie wino kojarzy się z jabolem lub jabcokiem, czyli tanim winem produkowanym głównie z jabłek, a 27 proc. z winem domowej roboty, produkowanym głównie z porzeczek i śliwek. Respondenci, którzy wzięli udział w badaniu, bynajmniej nie należą do grupy miłośników owocowego alkoholu z najniższej półki. Przyznali natomiast, że zazwyczaj sięgają po wina produkowane za granicą w przedziale cenowym od 30-45 złotych. Kraje, które naturalnie kojarzą się im z dobrym winem, to Hiszpania (64 proc. wskazań), Włochy (48 proc.), Francja (44 proc.), Portugalia (32 proc.), Argentyna (12 proc.), USA (11 proc.), Bułgaria (9 proc.), Chile (7 proc.), Izrael (4 proc.) oraz RPA (2 proc.). 1/5 respondentów w ogóle nie wie o istnieniu polskich winnic, a ci, którzy taką wiedzę posiadają, nigdy nie próbowali ich produktów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy