Jak i kiedy kupują polscy internauci

opublikowano: 23-11-2016, 22:00

Konsumenci na e-zakupy „wybierają się” najchętniej na początku tygodnia, przed południem. W tym celu najczęściej posługują się komputerem lub laptopem.

Kiedy właściciele e-sklepów sprzedają najwięcej produktów? Wbrew pozorom wcale nie jest to weekend, kiedy większość osób ma wolne dni i może swobodnie przeglądać strony internetowe. Okazuje się bowiem, że najpopularniejszą porą na zakupy w sieci jest południe w dni robocze. Internauci najczęściej odwiedzają e-sklepy pomiędzy godz. 10 a 14, natomiast szczyt zakupowy to godziny 11 i 12 — przypada na nie po 7 proc. wszystkich transakcji dokonywanych w ciągu dnia. Kolejny duży ruch sklepy odnotowują wieczorem, ok. godz. 21 — wynika z danych przedstawionych przez Shoper, dostawcę oprogramowania dla e-sprzedawców. Kupujący w sieci są najbardziej aktywni na początku tygodnia.

Największa ilość dokonanych zakupów ma miejsce w poniedziałek, wtorek i środę — po 17 proc. Od czwartku do soboty ruch maleje i wynosi kolejno 16 proc., 13 proc. i 8 proc. W niedzielę znów wzrasta — tego dnia odbywa się 12 proc. transakcji. Aż 25 proc. z nich ma miejsce wieczorem, pomiędzy godz. 20 a 22.

— Zakupy online powinny być łatwe i wygodne. Dobre poznanie zachowań klienta pomaga dobrać najlepszy w danym momencie kanał i sposób komunikacji z nim — godzinę wysyłania newslettera, moment publikowania postów na Facebooku lub sms z informacją o promocji — zauważa Tomasz Tybon, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w Dreamcommerce.

Jeżeli chodzi o wybór urządzeń, polscy konsumenci pozostają tradycjonalistami i większość transakcji dokonują za pośrednictwem komputerów stacjonarnych i laptopów. Tych urządzeń używa 90 proc. kupujących w ciągu tygodnia i 87 proc. — w weekend. Jeżeli chodzi o udział smart fonów, zwiększa się on przed i po pracy — w godzinach 6-7 przez kanał mobile odbywa się 11 proc. zakupów, natomiast od godz. 16 do 22 — 9-10 proc. Za pośrednictwem telefonów komórkowych konsumenci kupują chętniej także w weekendowe poranki — w sobotę i niedziele o godz. 9 odbywa się niemal co piąta transakcja.

11-12 To godziny, w których przypada szczyt zakupów w sieci.

7 proc. Taki odsetek wszystkich transakcji odbywających się w ciągu dnia przypada na te godziny.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Firmy / Jak i kiedy kupują polscy internauci