Jak odnieść sukces za granicą

Partnerem publikacji jest Instytut Wschodni
29-08-2018, 22:00

Jak powinna wyglądać zagraniczna ekspansja polskich firm — będą się zastanawiać uczestnicy jednego z paneli dyskusyjnych w Krynicy.

Czy Polskę stać na „wychowanie” globalnego czempiona? Czy któraś z naszych firm jest w stanie odnieść globalny sukces? Zależy, jak definiować pojęcie czempiona. W dającej się przewidzieć przyszłości perełek na miarę Coca-Coli, Toyoty, Amazona czy Google’a raczej się nie doczekamy. Jest jednak grupa firm, które już aspirują do tego, by stać się liczącymi się markami nie tylko na Starym Kontynencie, ale też w skali globalnej. Uczestnicy krynickiego panelu dyskusyjnego postarają się odpowiedzieć na wiele pytań — m.in: jaką strategię przyjąć, by zbudować pozycję na konkurencyjnych międzynarodowych rynkach, co może być przewagą polskich firm, jeśli chodzi o ekspansję zagraniczną i budowanie silnej pozycji, nie tylko na Starym Kontynencie, ale także w skali globalnej. Czy mamy niezbędne know-how, żeby budować firmy — czempionów, w jakich branżach mamy największy potencjał zagranicznej ekspansji, jak nie tylko wejść, ale skutecznie pozostać na rynku i budować tam swoją pozycję, wreszcie, jak firmy oceniają państwowy mechanizm wspierania eksporterów oraz jaką ofertę dla przedsiębiorców planujących ekspansję mają rodzimie instytucje finansowe i ubezpieczeniowe.

Do dyskusji zostali zaproszeni przedstawiciele przedsiębiorstw i instytucji, które mają już duże doświadczenie w działalności poza granicami naszego kraju. KGHM Polska Miedź, jeden ze światowych potentatów na rynku miedzi i srebra, od lat prowadzi m.in. działalność w Ameryce Południowej, firma odzieżowa LPP podbija coraz to nowe rynki na wszystkich kontynentach, a szerokim echem odbiło się m.in. niedawne otwarcie przez polskiego gracza nowego sklepu w Izraelu. Specjalizujący się w produkcji maszyn górniczych Famur oraz właściciel rurociągów i magazynów paliw PERN także znaczną część swojej sprzedaży realizują za granicą.

Z kolei KUKE oraz bank Pekao SA wiedzą, jak pomagać eksporterom — nie tylko jeśli chodzi o zdobywanie finansowania i ubezpieczeń, ale także w kwestii odpowiedniego „poruszania się” po zagranicznych rynkach.

W dyskusji, która odbędzie 5 września o godz. 14.15 w Nowym Domu Zdrojowym, wezmą udział: Mateusz Wodejko, wiceprezes PERN, Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes ds. finansowych LPP, Janusz Władyczak, prezes KUKE, Andrzej Kopyrski, wiceprezes Banku Pekao, Marcin Chludziński, prezes KGHM Polska Miedź, oraz Bartosz Bielak, wiceprezes Famuru. Moderatorem spotkania będzie Łukasz Korycki, zastępca redaktora naczelnego „Pulsu Biznesu”.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Partnerem publikacji jest Instytut Wschodni

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Jak odnieść sukces za granicą