Jak przyciągnąć handlowca

opublikowano: 04-09-2019, 22:00

Dla specjalistów od sprzedaży ważne są nie tylko zarobki. Cenią oni sobie np. zapewnienie przez pracodawcę prywatnej opieki medycznej dla rodziny.

Najlepsi sprzedawcy są rozchwytywani na rynku. Przyciągnięcie do firmy specjalisty w tej dziedzinie może być nie lada wyzwaniem. Firma rekrutacyjna Michael Page zbadała oczekiwania handlowców odnośnie do miejsca zatrudnienia. Okazuje się, że do zmiany pracy może skusić ich przede wszystkim możliwość podniesienia kwalifikacji (na co odpowiedziało 45 proc. badanych) i szansa na profesjonalny rozwój (42 proc.), a także wyższa pensja (37 proc.).

— Niemal połowa handlowców (47 proc.) jest przekonana,że nową pracę znajdzie w czasie krótszym niż miesiąc. Profesjonaliści z tego obszaru intensywnie poszukiwani są zwłaszcza na Dolnym Śląsku — mówi Marcin Kunicki, starszy konsultant w Michael Page.

Znalezienie dobrego specjalisty do spraw sprzedaży to połowa sukcesu. Kolejnym wyzwaniem jest przyciągnięcie go do firmy i zatrzymanie w niej na dłużej. Badanie Michael Page pokazuje, że aż 97 proc. handlowców zwraca uwagę na relacje, jakie panują w pracy, a 95 proc. oczekuje od pracodawcy dostępu do szkoleń. Niemal 9 na 10 przyznało także, że ważna jest dla nich możliwość zachowania work- -life balance. W związku z tym 78 proc. chciałoby pracować w elastycznych godzinach, a 7 na 10 doceniłoby możliwość korzystania z pracy zdalnej. Przy tym handlowcy woleliby się wiązać z firmami odpowiedzialnymi społecznie.

Co trzeci badany (28 proc.) oznajmił, że potencjalną przyczyną zmiany miejsca zatrudnienia byłaby możliwość pracy w bardziej etycznej firmie. Spośród szerokiej gamy dodatków do pensji dla handlowców największe znaczenie ma zapewnienie prywatnej opieki medycznej dla rodziny (97 proc.) oraz dodatkowego ubezpieczenia na życie (83 proc.). Natomiast 72 proc. ankietowanych oczekuje również, że zostanie wyposażona w sprzęt służbowy — telefon i laptop, a 67 proc. liczy na dostęp do firmowego auta. Aż 6 na 10 respondentów chciałoby także otrzymać od pracodawcy kartę sportową, a więcej niż połowa (55 proc.) doceniłaby możliwość skorzystania z dodatkowego urlopu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu