Jak się widzą – tak współpracują

DCZ
09-11-2010, 16:18

Aż 87 proc. przedstawicieli działów HR obawia się, że firmy szkoleniowe tylko deklarują dopasowanie projektów szkoleniowych do potrzeb klienta, a tak na prawdę oferują im sztampowe rozwiązania.

40 proc. HR-owców ma wyobrażenie firm szkoleniowych jako takich, którym zależy przede wszystkim na pieniądzach – wynika z „Badania wzajemnych relacji działów HR i firm szkoleniowych oraz praktyki codziennej współpracy” zainicjowanego przez Integra Consulting wraz z Polską Izbą Firm Szkoleniowych pod patronatem Pulsu Biznesu. Wzięło w nim udział kilkuset HR-owców i konsultantów oraz trenerów firm szkoleniowych z całej Polski.

Warto od czasu do czasu zmienić firmę szkoleniową.
Zobacz więcej

Warto od czasu do czasu zmienić firmę szkoleniową.

A co szkoleniowcy myślą o działach HR w firmach ? Przede wszystkim obawiają się, że działy HR za darmo będą pozyskiwać ich wiedzę poprzez darmowe samplingi i wywiady (opinię taką wyraża 50 proc. badanych szkoleniowców). Uważają, że czasem działy HR bardziej oczekują nowości, ciekawostek niż rozwiązywania rzeczywistych problemów przedsiębiorstwa.  Ponad połowa ankietowanych ze strony firm szkoleniowych uważa, że działy HR mają nierealistyczne oczekiwania, bo po szkoleniach spodziewają się rozwiązania wszelkich problemów – jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki.

Zarówno HR-owcy jak i szkoleniowcy podzielają opinię, że warto od czasu do czasu zmienić firmę szkoleniową. Obie grupy zgadzają się także, że HR-owcy mają problemy, aby przekonać zarząd co do celowości szkoleń. Ale badanie pokazało również m.in., że gotowość zarządów do inwestowania w rozwój pracowników zależy od świadomości wagi takich działań dla rozwoju efektywności przedsiębiorstw, kultury organizacyjnej, jaki HR ma  budżet i czy traktowany jako równorzędny partner.

- Badanie dopiero otwiera dyskusję na temat współpracy tych dwóch środowisk. Żeby skutecznie promować i realizować projekty rozwojowe, HR-owcy i szkoleniowcy muszą ze sobą otwarcie rozmawiać. Tylko wówczas będą dobrze badać potrzeby biznesu, przygotowywać trafione projekty, osiągać pożądane rezultaty oraz udowadniać ich skuteczność i dobierać właściwe metody – mówi Marek Małkowicz, dyrektor zarządzający Integra Consulting, inspiratora ankiety. - W ten sposób wspólnie możemy zwiększać popyt organizacji na działania HR oraz usługi doradczo-szkoleniowe. Aby jednak sobie z nim poradzić konieczne jest prowadzenie  otwartego i szczerego dialogu – zaznacza Marek Małkowicz, dyrektor zarządzający Integra Consulting.

Więcej na www.integra-consulting.pl.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DCZ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / Jak się widzą – tak współpracują