Jak się widzą – tak współpracują

DCZ
opublikowano: 09-11-2010, 16:18

Aż 87 proc. przedstawicieli działów HR obawia się, że firmy szkoleniowe tylko deklarują dopasowanie projektów szkoleniowych do potrzeb klienta, a tak na prawdę oferują im sztampowe rozwiązania.

40 proc. HR-owców ma wyobrażenie firm szkoleniowych jako takich, którym zależy przede wszystkim na pieniądzach – wynika z „Badania wzajemnych relacji działów HR i firm szkoleniowych oraz praktyki codziennej współpracy” zainicjowanego przez Integra Consulting wraz z Polską Izbą Firm Szkoleniowych pod patronatem Pulsu Biznesu. Wzięło w nim udział kilkuset HR-owców i konsultantów oraz trenerów firm szkoleniowych z całej Polski.

Warto od czasu do czasu zmienić firmę szkoleniową.
Warto od czasu do czasu zmienić firmę szkoleniową.
None
None

A co szkoleniowcy myślą o działach HR w firmach ? Przede wszystkim obawiają się, że działy HR za darmo będą pozyskiwać ich wiedzę poprzez darmowe samplingi i wywiady (opinię taką wyraża 50 proc. badanych szkoleniowców). Uważają, że czasem działy HR bardziej oczekują nowości, ciekawostek niż rozwiązywania rzeczywistych problemów przedsiębiorstwa.  Ponad połowa ankietowanych ze strony firm szkoleniowych uważa, że działy HR mają nierealistyczne oczekiwania, bo po szkoleniach spodziewają się rozwiązania wszelkich problemów – jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki.

Zarówno HR-owcy jak i szkoleniowcy podzielają opinię, że warto od czasu do czasu zmienić firmę szkoleniową. Obie grupy zgadzają się także, że HR-owcy mają problemy, aby przekonać zarząd co do celowości szkoleń. Ale badanie pokazało również m.in., że gotowość zarządów do inwestowania w rozwój pracowników zależy od świadomości wagi takich działań dla rozwoju efektywności przedsiębiorstw, kultury organizacyjnej, jaki HR ma  budżet i czy traktowany jako równorzędny partner.

- Badanie dopiero otwiera dyskusję na temat współpracy tych dwóch środowisk. Żeby skutecznie promować i realizować projekty rozwojowe, HR-owcy i szkoleniowcy muszą ze sobą otwarcie rozmawiać. Tylko wówczas będą dobrze badać potrzeby biznesu, przygotowywać trafione projekty, osiągać pożądane rezultaty oraz udowadniać ich skuteczność i dobierać właściwe metody – mówi Marek Małkowicz, dyrektor zarządzający Integra Consulting, inspiratora ankiety. - W ten sposób wspólnie możemy zwiększać popyt organizacji na działania HR oraz usługi doradczo-szkoleniowe. Aby jednak sobie z nim poradzić konieczne jest prowadzenie  otwartego i szczerego dialogu – zaznacza Marek Małkowicz, dyrektor zarządzający Integra Consulting.

Więcej na www.integra-consulting.pl.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DCZ

Polecane