Jakość sieci cieszy UKE

opublikowano: 24-01-2016, 22:00

Regulator zbadał jakość usług telefonii mobilnej. W internecie rządzi Plus, w głosie wszyscy są dobrzy.

W ośmiu aglomeracjach, prawie 80 mniejszych miastach i wzdłuż 20 tys. km dróg krajowych — w tych miejscach na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE) zbadano w grudniu jakość usług polskich operatorów mobilnych. Sprawdzono, jak w obsłudze połączeń głosowych i mobilnego internetu spisują się sieci całej wielkiej czwórki: Orange, T-Mobile, Plusa i Playa. Wyniki są zadowalające.

— Jesteśmy w czołówce Europy, jeśli chodzi o jakość sieci mobilnych. To świadczy o tym, że działają mechanizmy inwestycyjne. Badania mają pomagać ludziom w podejmowaniu świadomych decyzji podczas wyboru usługi, dlatego już teraz rozpoczynamy pracę nad aplikacją dla konsumentów. Chcę, aby sami mogli wyszukiwać i sprawdzać konkretne miejsca — mówi Magdalena Gaj, prezes UKE. Urząd podkreśla, że wyników badań nie można wprost przełożyć na sieć w całym kraju, pewne wnioski można jednak wysnuć. Wszyscy operatorzy mieli skuteczność połączeń głosowych przekraczającą 99 proc., a pod tym kątem najlepiej wypadłPlay, korzystający z sieci wszystkich czterech operatorów. Ciekawiej jest przy transmisjach mobilnych. Tu wyraźnie najwyższą średnią prędkością transmisji danych (zarówno przy ściąganiu, jak i przy wysyłaniu) może pochwalić się Plus. Za nim, z podobnymi wynikami, plasują się współpracujące ze sobą Orange i T-Mobile, ostatni natomiast jest Play. Zaskoczenia wielkiego nie ma: Plus ma do dyspozycji najwięcej częstotliwości i jako jedyny korzysta już z pokryciowego pasma 800 MHz, które pozostali operatorzy zaczną wykorzystywać po zakończeniu procedur, związanych z ubiegłoroczną aukcją LTE. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane