Jakość, wszechstronność i szybkość — trzy kroki do sukcesu

Partnerem publikacji jest Helukabel polska
opublikowano: 10-03-2021, 11:51

Helukabel Polska jest obecnym na polskim rynku od ponad 20 lat kompleksowym dostawcą kabli, przewodów oraz osprzętu kablowego dla rozwiązań standardowych oraz specjalnych.

Zwiększenie potencjału: Fuzja firm Helukabel Polska i Eltron-Kabel, dzięki której firma poszerzyła asortyment oferowanych kabli, to rezultat działań podjętych przez Leszka Wojtalika, prezesa zarządu Helukabel Polska, oraz Adama Lipińskiego, członka zarządu tej spółki.  [fot. arc]
Zwiększenie potencjału: Fuzja firm Helukabel Polska i Eltron-Kabel, dzięki której firma poszerzyła asortyment oferowanych kabli, to rezultat działań podjętych przez Leszka Wojtalika, prezesa zarządu Helukabel Polska, oraz Adama Lipińskiego, członka zarządu tej spółki. [fot. arc]

Wbogatym katalogu produktów znajdują się m.in. kable sterownicze, do przesyłu danych, przewody bezhalogenowe, kable światłowodowe i do transmisji danych, kable telekomunikacyjne, płaskie, energetyczne, gumowe czy spiralne. Znaczącym uzupełnieniem dla szerokiego programu kabli i przewodów jest osprzęt kablowy zgodny z najnowszymi wytycznymi i normami. Przedsiębiorstwo oferuje podstawowe i zaawansowane technicznie produkty wykorzystywane w elektrotechnice, wyróżniające się odpornością na czynniki chemiczne, atmosferyczne, działanie temperatur czy promieniowanie.

Droga do sukcesu

Firma Helukabel Polska rozpoczęła działalność w 2000 r., będąc zaledwie kilkuosobowym oddziałem niemieckiego koncernu. Rosnący rokrocznie potencjał logistyczny przedsiębiorstwa doprowadził w ciągu pięciu lat do wybudowania nowoczesnego kompleksu magazynowo-logistycznego w centralnej Polsce, a dynamiczny rozwój sieci partnerów handlowych sprawił, że produkty Helukabel są dostępne w większości hurtowni elektrotechnicznych w Polsce.

Odpowiednie, zorientowane na potrzeby klientów, zarządzanie przedsiębiorstwem oraz ciągle udoskonalany proces przygotowania i dystrybucji produktu pozwoliły spółce stać się jednym z najszybszych dostawców kabli w Polsce — gotowym dostarczyć zamówienie w ciągu 24 godzin. Wychodząc naprzeciw zmianom zachodzącym na rynku, Helukabel Polska rozszerzył swoją ofertę przedsprzedażową o fachowe usługi doradcze i organizację profesjonalnych szkoleń. Aby precyzyjnie odpowiadać na indywidualne wymagania klientów, zapewnia im opcje: metrażowania, nadruku na przewodach czy cięcia na wybrane odcinki zgodnie z zamówieniem. Produkty dostarczane klientom charakteryzują się najwyższą jakością zarówno na etapie produkcji, opartej na nowoczesnych technologiach, jak i poprzez zapewnienie odbiorcom kompleksowej i profesjonalnej obsługi.

Fuzja

15 września 2019 r. nastąpił przełomowy krok na drodze biznesowej firmy — do grupy Helukabel dołączyła firma Eltron-Kabel. Oba podmioty zadeklarowały współpracę, która odtąd przynosi im wiele wzajemnych korzyści.

Spółka Eltron-Kabel jest firmą z polskim kapitałem, operującą w obszarze nowoczesnych i zaawansowanych technologii przetwórstwa miedzi, specjalizującą się w produkcji kabli i przewodów elektrycznych do przemysłowych zastosowań. Przedsiębior-stwo dostarcza swoje produkty

do sieci międzynarodowych fabryk największych koncernów elektrotechnicznych, spełniając bardzo wysokie wymagania techniczne i jakościowe. Ponad 25-letnie doświadczenie rynkowe firmy daje gwarancję wieloletniej współpracy.

Dzięki fuzji z Eltron-Kabel firma Helukabel Polska poszerzyła oferowany asortyment o kable specjalne, by móc w jeszcze większym stopniu odpowiadać na różnorodne potrzeby klientów. Nowa oferta uwzględnia m.in. kable kompensacyjne, nieizolowane przewody miedziane o bardzo wysokiej giętkości oraz przewody ciepłoodporne. Ponadto podjęta z Eltron-Kabel współpraca pozwoliła na zwiększenie mocy produkcyjnych obecnego asortymentu, a co za tym idzie — zwiększyła się dostępność produktów, a czas realizacji zamówień uległ skróceniu.

Fuzja podmiotów jest rezultatem działań podjętych przez Leszka Wojtalika, prezesa zarządu Helukabel Polska, oraz Adama Lipińskiego, członka zarządu Helukabel Polska.

– Współpracę Helukabel Polska z Eltron-Kabel od początku postrzegaliśmy jako ogromną szansę na rozwój dla obu firm. Wymiana wiedzy i doświadczenia oraz wzajemne korzystanie z naszego know-how sprawiają, że cały czas rozwijamy się technologicznie. Zwiększyliśmy konkurencyjność oferty i umocniliśmy pozycję na rynku, jednocześnie wspierając polski przemysł. A nasi klienci mogą wybierać z jeszcze szerszego asortymentu produktów i dostępności rozwiązań, które sprostają ich oczekiwaniom — mówi Leszek Wojtalik, prezes Eltron-Kabel i Helukabel Polska.

Ekologia

Kolejnym krokiem prowadzącym — poprzez obniżenie kosztów działalności operacyjnej — do zwiększenia atrakcyjności rynkowej oferty Helukabel Polska było uruchomienie instalacji fotowoltaicznej na dachu siedziby głównej firmy w miejscowości Krze Duże. Inwestycja ta ma znaczenie nie tylko z punktu widzenia ekonomii, lecz przede wszystkim doskonale wpisuje się w proekologiczną politykę spółki.

— Ochrona środowiska naturalnego, w ramach działalności przedsiębiorstwa, stanowi jedną z zasad naszej pracy. Od czerwca 2020 r. na dachu siedziby naszej firmy można podziwiać instalację fotowoltaiczną. Jesteśmy w pełni świadomi, że aby chronić otaczający nas świat, należy podjąć konkretne działania. Dlatego też postanowiliśmy wyjść naprzeciw postępującej degradacji środowiska naturalnego oraz ciągłym podwyżkom cen energii elektrycznej. Zachęceni skutecznym uruchomieniem i efektami działania naszej instalacji w Krze Duże, zainstalowaliśmy również podobną instalację w Jaworznie w siedzibie firmy Eltron-Kabel — mówi Adam Lipiński, członek zarządu Helukabel Polska.

Dzięki pasji i zaangażowaniu zespołu Helukabel Polska nieustannie się rozwija i rośnie. Procesu tego nie zatrzymał nawet trudny dla wielu przedsiębiorstw rok 2020. Firma nie odniosła straty, bez zastojów przyjmowała i realizowała zamówienia, i zamykała planowo inwestycje. Okres pandemii zmotywował spółkę do zwiększenia aktywności w sieci, gdzie odbywały się spotkania z klientami, liczne kampanie, a nawet uruchomiono serię webinarów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane