Jambox chce zmienić oblicze TV

Marcin Złoch
opublikowano: 11-06-2008, 00:00

Na Śląsku działa interaktywna cyfrowa telewizja kablowa HD, udostępniająca usługi ponadstandardowe.

Na Śląsku działa interaktywna cyfrowa telewizja kablowa HD, udostępniająca usługi ponadstandardowe.

Ruszyła Jambox: kablówka trzeciej generacji — interaktywna cyfrowa telewizja kablowa HD, która poza kanałami TV wprowadza nowe usługi, niedostępne dotychczas na polskim rynku. Umożliwia m.in.: korzystanie z internetu na ekranie telewizora, dostęp do treści multimedialnych, tworzenie regionalnych, lokalnych, a nawet indywidualnych programów telewizyjnych. Telewizja Jambox jest dostępna w aglomeracji śląskiej, wkrótce ruszy także w innych miastach w Polsce.

— Zmieniamy telewizor w interaktywny portal do świata multimediów — twierdzi Bartłomiej Czardybon, prezes SGT, operatora telewizji Jambox.

Niszowy pomysł

Jambox pozwala dodawać nowe programy telewizyjne wykorzystujące zawartość tworzoną przez media, instytucje, firmy, a nawet użytkowników indywidualnych. Pierwszy projekt tego typu to współpraca Jamboksa z Akademią Sztuk Pięknych w Katowicach. Jej rezultatem będzie kanał tematyczny, prezentujący twórczość artystów związanych z ASP. W najbliższych miesiącach Jambox planuje uruchomienie kolejnych aplikacji, takich jak: wirtualna wypożyczalnia filmów (video on demand), przeglądarka zdjęć, gry w TV, przesyłanie SMS-ów na telewizor czy komunikatory internetowe.

Żyzne podłoże

Pomysł na telewizję kablową Jambox zrodził się w głowach gliwickich inżynierów, pasjonatów telekomunikacji, w 2007 r.

— Rozwinięta i dostępna w aglomeracji śląskiej infrastruktura światłowodowa pozwoliła na stworzenie interaktywnej usługi umożliwiającej wykorzystanie telewizora jako narzędzia dostępu do różnego typu materiałów multimedialnych, nie tylko programów TV — opowiada Bartłomiej Czardybon.

Operatorem telewizji Jambox jest Śląska Grupa Telekomunikacyjna (SGT), stworzona przez lokalnych operatorów telekomunikacyjnych działających w aglomeracji śląskiej. Grupa ma dostęp do około 150 tys. gospodarstw domowych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Złoch

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu