Japoński start-up chce postawić bilbord na Księżycu

Marek Druś, Bloomberg
aktualizacja: 13-12-2017, 11:14

Japoński start-up Ispace Inc. chce do 2020 roku wysłać misję na Księżyc. Dostał na to 10,2 mld JPY (90 mln USD) od największych japońskich firm oraz państwa.

W Ispace zainwestowały m.in. Japan Airlines i sieć telewizyjna Tokyo Broadcasting System Holdings. 

Zobacz więcej

fot. Marek Druś

- Ludzie nie zmierzają do gwiazd aby stać się biedniejszymi – oświadczył Takeshi Hakamada, prezes Ispace. – To dlatego jest istotne, aby stworzyć gospodarkę w przestrzeni kosmicznej – dodał. 

Nie wszyscy inwestorzy start-upu, to prywatne spółki. Wspierany przez państwo Innovation Network Corp. był wiodącym inwestorem w ostatniej rundzie finansowania. Przeznaczył na Ispace 3,5 mld JPY. Nieujawnioną kwotę zainwestował w spółkę Development Bank of Japan.

Ispace ujawnił, że początkowo jego biznes będzie miał głównie marketingowy charakter. Będzie umieszczał na swoich statkach i pojazdach kosmicznych logo spółek, a także robił zdjęcia i filmy w kosmosie do wykorzystania w reklamie. Spółka zapowiada, że jeśli powiedzie się jej misja na Księżyc, chce tam umieścić niewielki bilbord. Ma na nim wyświetlać reklamy firm, które chcą mieć zdjęcie swojego logo „z Ziemią w tle”.

Ispace planuje umieszczenie swojego statku na orbicie Księżyca w 2019 roku. Do 2020 roku chce lądować na Srebrnym Globie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, Bloomberg

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Japoński start-up chce postawić bilbord na Księżycu