Na parkiecie przybędzie piwowarów. Na głównym rynku od lat notowana jest Grupa Żywiec, a na NewConnect od 2012 r. obecny jest Browar Czarnków. Wkrótce do tego grona dołączy Browar Jastrzębie, który co prawda piwa jeszcze nie produkuje, ale ma dużo dobrych chęci.

Spółka, założona w ubiegłym roku, ma nieruchomość, prawa własności technologii produkcjipiwa oraz projekt wykonania instalacji technologicznej. Budowę browaru ma zakończyć w drugim kwartale przyszłego roku. Wtedy chce ruszyć z produkcją na zlecenie browarów kontraktowych i stworzyć własne marki. Obecność na NewConnect ma jej pomóc w zyskaniu rozpoznawalności i zdobyciu kapitału na rozwój, a także zwiększyć wiarygodność wśród kontrahentów.
— Naszym głównym celem jest zbudowanie silnej marki oraz stworzenie własnego piwa. Będzie to oczywiście długotrwały proces, dlatego w początkowym etapie funkcjonowania browaru będziemy sprzedawali wolne moce produkcyjnebrowarom kontraktowym. Nastawiamy się głównie na współpracę z małymi sklepami, bo analizy rynkowe wskazują, że odpowiadają one za bardzo wysoki udział w sprzedaży piwa ogółem. Dodatkowo, piwo rzemieślnicze nie jest tak trwałe jak koncernowe, więc ważnym czynnikiem jest duża rotacja. W naszym planie marketingowym chcemy się skoncentrować na bezpośrednim dotarciu do klientów — mówi Piotr Piekarski, prezes Browaru Jastrzębie.
Spółka podaje, że podpisała „kilka listów intencyjnych” z firmami, zainteresowanymi długoterminową współpracą i wykorzystaniem jej mocy produkcyjnych. © Ⓟ