Z dużą dozą prawdopodobieństwa jeśli chcesz kupić buty sportowe to niezależnie od marki, na jaką ostatecznie się zdecydujesz, do sklepu idziesz po… adidasy. Podobnie jest z Jeepem. Tak jak adidas bywa synonimem sportowego obuwia, tak jeep bywa innym określeniem samochodu terenowego: dzielności i niezłomności w terenie.
Na co dzień nie jest jednak tylko synonimem. Jest odrębną marką z bardzo ciekawą historią. Marką, która na dobrą sprawę sprawiła, że ludzie zaczęli off-road uprawiać nie z konieczności, lecz dla przyjemności.
Dziś wspólnie z Mateuszem Żuchowskim zapraszamy na opowieść o trzech ojcach sukcesu Jeepa, jego kopistach, wojennym marketingu, jeep wave oraz tym, jak rodzi się kult. Nic w historii tej marki nie jest oczywiste, na wiele faktów jest po kilka teorii…nawet na pochodzenie nazwy.
Serdecznie zapraszamy. Znajdziesz nas na pb.pl oraz w twojej ulubionej aplikacji podcastowej. Nowy odcinek w każdy czwartek.