Jeep: Marka synonim

Marcin BołtrykMarcin Bołtryk
opublikowano: 2025-05-08 12:38

Niewiele jest na świecie marek takich jak Jeep. Marek, za nazwami których kryją się nie tylko konkretne produkty, ale znaczenie, do którego wszyscy próbują się odnieść lub po prostu się odnoszą.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Z dużą dozą prawdopodobieństwa jeśli chcesz kupić buty sportowe to niezależnie od marki, na jaką ostatecznie się zdecydujesz, do sklepu idziesz po… adidasy. Podobnie jest z Jeepem. Tak jak adidas bywa synonimem sportowego obuwia, tak jeep bywa innym określeniem samochodu terenowego: dzielności i niezłomności w terenie.

Na co dzień nie jest jednak tylko synonimem. Jest odrębną marką z bardzo ciekawą historią. Marką, która na dobrą sprawę sprawiła, że ludzie zaczęli off-road uprawiać nie z konieczności, lecz dla przyjemności.

Dziś wspólnie z Mateuszem Żuchowskim zapraszamy na opowieść o trzech ojcach sukcesu Jeepa, jego kopistach, wojennym marketingu, jeep wave oraz tym, jak rodzi się kult. Nic w historii tej marki nie jest oczywiste, na wiele faktów jest po kilka teorii…nawet na pochodzenie nazwy.

Serdecznie zapraszamy. Znajdziesz nas na pb.pl oraz w twojej ulubionej aplikacji podcastowej. Nowy odcinek w każdy czwartek.