Jelfa przyspiesza zmiany

Michał Śliwiński
opublikowano: 14-11-2000, 00:00

Jelfa przyspiesza zmiany

Jeleniogórska Jelfa wypracowała po trzech kwartałach 20,3 mln zł zysku netto. Zarząd nie zamierza jednak podwyższać prognozowanego zysku na ten rok — 16,6 mln zł. Nadwyżki finansowe przeznaczone zostaną na intensyfikację restrukturyzacji.

W ramach restrukturyzacji Jelfa zredukowała zatrudnienie już o 215 osób w porównaniu z początkiem roku. Obecnie w spółce pracuje 1041 osób. Docelowo — w pierwszym kwartale 2001 roku — liczba zatrudnionych ma wynosić 850. Najwięcej osób — 115 — skorzystało z wariantu dobrowolnego odejścia z pracy przy jednoczesnym wypłacaniu gratyfikacji pieniężnej. Jelfa zrezygnowała także z wytwarzania 20 produktów, które były deficytowe lub cieszyły się niewielkim zainteresowaniem klientów. Zarządzający planują również wejście w rynek produktów dystrybuowanych za pomocą sieci detalicznej, a nie tylko aptecznej.

— Za pomocą sieci detalicznej sprzedajemy Vitaral w Bułgarii, który cieszy się dużym powodzeniem. Podobny sposób sprzedaży planujemy także w Polsce. Obecnie wprowadzamy na rynek nowy lek Ascorutical. Jest to specyfik wspomagający w przeziębieniach, zawierający również wapń. W Jelfie powstał nowy oddział, który zajmuje się organizacją i koordynacją badań klinicznych, zaś laboratorium badawcze pracuje nad kilkudziesięcioma nowymi preparatami. W rejestracji znajduje się już 17 nowych. Spółka ograniczyła produkcję półproduktów opartych na własnej chemii i syntezie, bowiem można je znacznie taniej kupić bezpośrednio od producentów — twierdzi Sławomir Kryszkowski, prezes Jelfy.

W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku spółka zwiększyła o 28 proc. eksport, w którym wiodącą rolę odgrywa rynek rosyjski. Od niedawna firma nie ma również żadnych zobowiązań kredytowych. Prezes jeleniogórskiego zakładu potwierdził także zamiar wycofania się z dwóch Cefarmów — Wrocław i Kielce. Forma sprzedaży tych udziałów, w kontekście umowy ich zbycia Farmacolowi, wyjaśni się podczas najbliższych kilku tygodni.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michał Śliwiński

Polecane