Jeśli rekrutować, to z kulturą i klasą

opublikowano: 03-10-2019, 22:00

Co drugi kandydat uważa, że pracodawcom zależy na dobrych relacjach z aplikującymi.

Jeszcze niedawno wyglądało to tak: kandydaci często nie dostawali informacji o tym, że nie przeszli do następnego etapu rekrutacji. Jeszcze rzadziej mieli szansę poznać powód odrzucenia. Firmy lekceważyły ich telefony i mejle. W rezultacie zrażali się do danego przedsiębiorcy i przestawali kupować jego produkty lub usługi. Ale to już przeszłość: braki kadrowe sprawiły, że aplikujący traktowani są z szacunkiem. Specjaliści HR, menedżerowie i łowcy głów zaczęli doceniać i wdrażać candidate experience, czyli dobre relacje z kandydatami — wynika z piątej edycji raportu „Candidate Experience w Polsce”, przygotowanego przez firmę eRecruiter (dostawca internetowej platformy do zarządzania rekrutacjami i bazą kandydatów).

Połowa ankietowanych w Polsce (51 proc.) oceniła, że pracodawcy chcą być pozytywnie postrzegani przez potencjalnych pracowników. Jeszcze dwa lata temu podobnie myślał co trzeci kandydat (30 proc.). Oczekiwania aplikujących co do rekrutacji rosną. 88 proc. za standard uważa szczere i rzetelne przedstawienie warunków pracy. 72 proc. liczy na to, że poznają powody odrzucenia, a 70 proc. domaga się zamieszczania w ogłoszeniach informacji o wynagrodzeniu. Ponadto 63 proc. badanych chciałoby otrzymać wiadomość, że proces został zakończony.

— Doświadczamy malejącego bezrobocia, kurczy się pula talentów. W tej sytuacji nie tylko firma wybiera pracownika, ale także kandydat — pracodawcę — komentuje Julia Urbańska, odpowiedzialna w eRecruiterze za marketing i doświadczenia użytkownika.

Część rekruterów zachowuje się jednak tak, jakby problem braku rąk do pracy ich nie dotyczył. Według ankietowanych pracodawcy czasem lekceważą ich potrzeby i postulaty.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu