Jest strata, choć oglądalność rośnie

Magdalena Wierzchowska
09-11-2006, 00:00

TVN jest pod kreską, ale przychody wzrosły o ponad 20 proc. Czwarty kwartał ma być dobry, bo rośnie oglądalność.

Kurs akcji TVN spadał wczoraj po informacji, że w III kwartale stacja miała 3 mln zł straty netto. Rok wcześniej w tym samym okresie TVN notował 36 mln zł zysku.

— Wynik III kwartału wynika głównie z kosztów związanych z planem opcji i wzrostu kosztów finansowych — mówi Karen Burgess, wiceprezes TVN.

Wynik finansowy III kwartału był na poziomie najbardziej pesymistycznych oczekiwań analityków — z sondaży PAP wynika, że spodziewali się oni od 46 mln zł zysku do 3,8 mln zł straty netto.

Rosły natomiast przychody — w III kwartale 2006 r. były wyższe o 24 proc. niż przed rokiem i wyniosły 215 mln zł. Na tę dynamikę wpływ ma Grupa Onet, którą TVN konsoliduje od początku sierpnia.

TVN zapowiada, że przychody w IV kwartale będą lepsze, niż początkowo oczekiwał zarząd, ale na razie podtrzymuje wcześniejsze prognozy roczne, zakładające wzrost przychodów o 29-32 proc. i marżę EBITDA 33-35 proc. Stacja przeznaczy mniej pieniędzy na inwestycje: 105-115 mln zł, wcześniej mówiła o 130-150 mln zł. Niezrealizowane inwestycje w studio w Augustówce przejdą na przyszły rok.

Stacja spodziewa się dobrego IV kwartału dzięki coraz lepszej oglądalności — TVN osiągnął rekordową 25,2-procentową oglądalność w grupie docelowej we wrześniu i w październiku oraz 18,9-procentową całodobową oglądalność w całej populacji. Tym samym TVN, który zdystansował Polsat, bardzo zbliżył się do oglądalności TVP2. W 2007 r. TVN chce mocniej podnieść ceny reklam niż w 2006 r., kiedy wzrosły o 11 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Wierzchowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Jest strata, choć oglądalność rośnie