Jest szansa na poprawę wyników Impela w 2006 roku

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 15-11-2005, 15:15

Jest duża szansa, że wyniki Impela będą w 2006 roku lepsze niż w tym roku, ponieważ grupa Impela ma za sobą najtrudniejszy etap restrukturyzacji - poinformowali na wtorkowej konferencji przedstawiciele zarządu spółki. Zdaniem zarządu prognoza Impela na 2005 rok nie jest zagrożona.

Jest duża szansa, że wyniki Impela będą w 2006 roku lepsze niż w tym roku, ponieważ grupa Impela ma za sobą najtrudniejszy etap restrukturyzacji - poinformowali na wtorkowej konferencji przedstawiciele zarządu spółki. Zdaniem zarządu prognoza Impela na 2005 rok nie jest zagrożona.    

"Po wynikach za trzeci kwartał prognoza zysku netto, którą zarząd podniósł we wrześniu jest niezagrożona, zrealizujemy też prognozę przychodów" - powiedział Edward Laufer, wiceprezes Impela.

Impel podwyższył pod koniec września prognozę skonsolidowanego zysku netto na ten rok do 19,5 mln zł z 17 mln zł planowanych wcześniej. Grupa planuje też osiągnięcie 630 mln zł przychodów.

Po trzech kwartałach tego roku grupa Impela miała 16,3 mln zł zysku netto, 18,5 mln zł zysku operacyjnego oraz 456,9 mln zł przychodów.

Po trzech kwartałach zeszłego roku Impel miał 15,8 mln zł skonsolidowanej straty netto oraz 16,2 mln zł straty operacyjnej przy 415,9 mln zł przychodów, a cały ubiegły rok zakończył 1,5 mln zł skonsolidowanej straty netto oraz 2,7 mln zł zysku operacyjnego przy 568,5 mln zł przychodów.

"Biorąc pod uwagę, że jesteśmy po najgorszej restrukturyzacji, myślę, że szanse na poprawę wyników w przyszłym roku są duże" - powiedział Józef Biegaj, wiceprezes Impela.

Z zysku za ten rok Impel planuje wypłatę dywidendy. Impel nie wyklucza, że może na wypłatę dywidendy przeznaczyć więcej niż dotychczas, tzn. ponad jedną czwartą skonsolidowanego zysku netto.

Przedstawiciele spółki poinformowali, że tegoroczna restrukturyzacja polegała m.in. na przygotowaniu wydzielenia od 1 stycznia 2006 roku spółki zajmującej się usługami porządkowymi, co ma pozwolić na optymalizację kosztów grupy. Ustabilizowana została także całkowita liczba zatrudnionych oraz liczba zatrudnionych osób niepełnosprawnych, a co za tym idzie od początku roku na podobnym poziomie jest wartość otrzymywanych przez spółkę dotacji.

"Poziom dotacji jest ustabilizowany. Zarząd stosuje politykę uniezależniania się od dotacji państwa. Poziom dotacji w stosunku do przychodów spadł poniżej 9 proc. W III kwartale ten wskaźnik wyniósł 8,4 proc." - powiedział Wojciech Rembikowski, dyrektor finansowy Impela.

Poziom dotacji otrzymywanych przez Impela był podobny w pierwszych trzech kwartałach tego roku. W I kwartale wyniósł on 13,5 mln zł (co stanowi 9,1 proc. przychodów), w drugim 14 mln zł (9,3 proc. przychodów), a w trzecim 13,3 mln zł (8,4 proc.)

"Rosną nasze przychody z segmentów, gdzie nie zatrudniamy niepełnosprawnych, dlatego udział dotacji w przychodach będzie spadał. Ale ich wartość 13-14 mln zł kwartalnie pozostanie podobna w przyszłym roku" - powiedział Laufer.

Grupa Impela planuje rozwój także dzięki akwizycjom.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane