Jesteśmy czymś więcej niż firmą handlową

Partnerem publikacji jest Kolanko-PRI
opublikowano: 10-01-2023, 15:14
aktualizacja: 10-01-2023, 15:33
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Rozmowa z Markiem Papierskim, prezesem zarządu Kolanko-PRI

Firma Kolanko-PRI w 2021 r. świętowała 10-lecie działalności, jednak pana doświadczenie rynkowe jest dużo większe.

Pierwszą hurtownię Kolanko otworzyliśmy w 1992 r. w Chwaszczynie i od tego czasu nieustannie rozszerzaliśmy nasze zasięgi w obszarze handlu artykułami do budowy sieci wodnokanalizacyjnych. W 2011 r., poszukując dalszych możliwości rozwoju, przejęliśmy firmę z branży działającą w Starogardzie Gdańskim, zmieniliśmy jej profil na przedsiębiorstwo handlowe i na tej bazie zbudowaliśmy nowy podmiot – Kolanko-PRI. W miarę upływu czasu rozszerzyliśmy oferowany asortyment o technikę grzewczą, następnie materiały budowlane i narzędzia.

Fot. Lukasz Glowala
Fot. Lukasz Glowala

Ambicją Kolanko-PRI jest bycie nie tylko najlepszym dostawcą materiałów wykończeniowych w rejonie Pomorza, lecz również świadczenie profesjonalnych usług doradczych dla naszych klientów. Współpracując z firmami przy obsłudze inwestycji, nie ograniczamy się tylko do zgromadzenia i wydania zamówienia, ale razem z wykonawcą analizujemy różne możliwe rozwiązania, aby mógł wybrać optymalne dla siebie.

Marek Papierski
prezes zarządu Kolanko-PRI

Dziś możemy mówić o tym, że działamy jako Grupa Kolanko. Poza firmą w Chwaszczynie i Starogardzie Gdańskim mamy też oddziały w Lęborku i Sierakowicach. Spółki Kolanko i Kolanko-PRI współpracują nie tylko w zakresie wymiany wiedzy i doświadczeń biznesowych, biorą również wspólnie udział w inicjatywach społecznych. Pomogliśmy w zakupie nowego wozu strażackiego dla Żukowa, wspomagamy ośrodek Bury Miś i szkoły w regionie, sponsorujemy klub piłkarski. Dążymy do sukcesu, zachowując przy tym ludzką twarz.

Jakie najważniejsze cele biznesowe stawia przed sobą Kolanko-PRI?

W polityce biznesowej przedsiębiorstw chodzi głównie o generowanie zysków, co jest naturalne i oczywiste – to cel wspólny dla wszystkich. Wychodzi nam to całkiem dobrze! W ostatnich latach odnotowaliśmy 30 proc. wzrostu przychodów.

Różnice między poszczególnymi firmami pojawiają się w zakresie dalszego gospodarowania tym kapitałem. Celem Kolanko-PRI nie jest generowanie zysku samo w sobie, zarabiamy po to, aby móc nasz przychód wykorzystać później w najlepszy możliwy sposób.

Naszym priorytetem jest stworzenie zdrowej i sprawnej organizacji, w której pracuje się w dobrej atmosferze. Stawiamy na rozwój pracowników zarówno zawodowy, jak i osobisty. Angażujemy specjalistów organizujących szkolenia personalne, a także firmy producenckie do szkoleń w zakresie produktowym. Dużą wagę przywiązujemy do warunków pracy, dlatego w ubiegłym roku przeprowadziliśmy spore inwestycje w zakresie modernizacji naszej siedziby. Udało nam się odnowić biura wewnątrz i elewację zewnętrzną siedziby firmy, aby poprawić komfort pracy naszego zespołu. Utwardziliśmy 2000 mkw. powierzchni, aby wzrosły łatwość i wygoda transportu zarówno dla klientów, jak i magazynierów. Zbudowaliśmy namiot, żeby ułatwiać wydawanie towaru w warunkach nieprzyjaznych pogodowo.

Pracownicy są największą wartością firmy, dlatego chcemy być dla nich najlepszym pracodawcą. Uważam, że jeśli dba się o kulturę organizacyjną, efekty przychodzą same.

Co jeszcze jest na liście waszych priorytetów?

Jednym z naszych najważniejszych celów jest pozyskanie klienta i utrzymanie go przy sobie na dłużej.

Ambicją Kolanko-PRI jest bycie nie tylko najlepszym dostawcą materiałów wykończeniowych w rejonie Pomorza, lecz także świadczenie profesjonalnych usług doradczych dla naszych klientów. Współpracując z firmami przy obsłudze inwestycji, nie ograniczamy się do zgromadzenia i wydania zamówienia, ale razem z wykonawcą analizujemy różne możliwe rozwiązania, aby mógł wybrać optymalne dla siebie. Nie jesteśmy kioskiem Ruchu, w którym transakcja kończy proces sprzedaży. U nas ten proces jest bardzo rozbudowany. Bardzo ważne jest dla nas również zapewnienie obsługi logistycznej na najwyższym poziomie, tak aby nasi klienci realizujący wielomiesięczne, a nawet wieloletnie inwestycje, mieli pewność, że będzie na nich czekał odpowiedni towar na odpowiednim etapie prac. Dbamy też o utrzymanie zapasów magazynowych w takiej ilości, żebyśmy mogli reagować na nagłe sytuacje i móc wesprzeć klientów w razie nieprzewidzianych komplikacji w przeprowadzanej inwestycji. Chcemy być pewnym partnerem z towarem w miarę możliwości dostępnym od ręki.

To wszystko sprawia, że klienci z nami zostają.

A jaka jest pana recepta na dalszy rozwój firmy w dzisiejszych skomplikowanych czasach?

Wydaje mi się, że najważniejsze jest, żeby zawsze robić swoje. Należy skupić się na tym, co umiemy, nie zaś na trudnościach zewnętrznych, na które nie mamy wpływu.

Mam takie powiedzenie: „Zdrowa ryba ma tyle siły, że płynie nawet pod prąd” – mając silną organizację, można pokonać trudności i osiągnąć sukces nawet w nieprzyjaznych czasach.

Tym, co nas wyróżnia spośród konkurencji, jest podejście do klientów, dostawców i pracowników. Mamy na uwadze czasem na pozór sprzeczne interesy każdej z tych grup i staramy się je pogodzić tak, żeby wszystkie strony były zadowolone.

Nasze działania nie pozostają niezauważone – firma Kolanko-PRI została wyróżniona nagrodą Gazele Biznesu dla najlepiej rozwijających się firm w latach 2016–2020. Potwierdza to, że nasza strategia jest skuteczna. Będziemy się jej trzymać, jednocześnie dążąc do zwiększenia rozpoznawalności marki w regionie i umocnienia naszego wizerunku eksperta w branży.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane