IBM kojarzony jest głównie z ofertą dla dużych korporacji, a przecież gros klientów korporacji stanowią przedsiębiorstwa średnie i małe. Do tych ostatnich należy Temi-Tele-Tribune, spółka założona przez absolwentów Wydziału Matematyki Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego. Jednym z jej ostatnich sukcesów jest NaszaWokanda.pl, czyli pierwszy w Polsce serwis gromadzący rozproszone informacje na temat jurysdykcji, toczących się spraw sądowych i nowelizacji prawa. Portal umożliwia wymianę opinii i doświadczeń osobom zainteresowanym różnymi aspektami legislacji. Co ważne, specjaliści ze Temi-Tele-Tribune stworzyli ten serwis, korzystając z kompleksowych rozwiązań doradczych i technologicznych dostarczonych przez IBM.
Oferta na każdą kieszeń

Podobnych przykładów współpracy międzynarodowego giganta informatycznego z małymi rodzimymi firmami jest bez liku. Na krajowym rynku małych i średnich przedsiębiorstw firma IBM Polska jest obecna od 1991 r., czyli od początku działalności w Polsce. Słuszność tego kierunku aktywności potwierdziła ogłoszona w 2000 r. globalna strategia korporacji, zmierzająca do lepszego dotarcia lokalnych oddziałów spółki do sektora MŚP. Spowodowało to wypracowanie właściwej oferty produktowej oraz stworzenie modelu obsługi tego rynku.
Aby spełnić oczekiwania mniejszych organizacji, IBM przygotował m.in. bogatą ofertę produktów z serii Express Advantage. W jej skład wchodzą zarówno serwery IBM System x pracujące pod kontrolą systemów Windows i Linux, pamięci masowe zapewniające najwyższe standardy bezpieczeństwa, rozwiązania software’owe, jak i usługi spółki. Są to wersje flagowych produktów IBM, przystosowane pod względem funkcjonalnym i cenowym do wymagań oraz oczekiwań małych i średniej wielkości przedsiębiorstw.
Przez lata IBM stale poszerzał ofertę dla tego typu podmiotów – od sprzętu komputerowego, poprzez aplikacje biznesowe, na usługach doradztwa biznesowego i IT, w tym outsourcingu skończywszy.
Rynek szybkiego wzrostu
IBM zalicza Polskę do rynków szybkiego wzrostu, czyli najbardziej perspektywicznych z punktu widzenia rozwoju spółki. Przychody koncernu z tychże rynków mają do 2015 r. stanowić aż 30 proc. przychodów w podziale geograficznym. Jeśli ten scenariusz się ziści, będzie to w dużym stopniu wynikało z owocnej współpracy giganta z podmiotami MŚP.
- Historia rozwoju IBM w Polsce od 20 lat nierozerwalnie związana jest ze współpracą
z klientami i partnerami biznesowymi. Cieszymy się, że dziś są z nami. Dziękujemy im za tą współpracę, wspólne inicjatywy, za wszystkie sukcesy. Dziś wszyscy stoimy przed wyzwaniem ciągłych zmian. W IBM niezmienne pozostają jednak nasze wartości: sukces klienta naszym sukcesem, innowacyjność dla nas i całego świata oraz zaufanie i odpowiedzialność w każdej sytuacji! W oparciu o nie działamy – wskazuje Anna Sieńko, dyrektor generalna IBM Polska.