Jeszcze raz z logistyką w tle

RFA
18-08-2011, 00:00

Jak zarządzać łańcuchem dostaw, czy optymalizować koszty — m.in. o tym opowiedzą prelegenci na konferencji Polska Logistyka 2011.

Jak zarządzać łańcuchem dostaw, czy optymalizować koszty — m.in. o tym opowiedzą prelegenci na konferencji Polska Logistyka 2011.

Ósma edycja Forum Polskich Menedżerów Logistyki odbędzie się w dniach 21-22 września 2011 r. w warszawskim hotelu Hyatt Regency. W 2010 r. w dwudniowej konferencji udział wzięło 150 osób, z czego jedna trzecia to dyrektorzy i kierownicy ds. logistyki, a 28 proc. — prezesi i członkowie zarządu.

W zeszłym roku poruszano m.in. temat optymalizacji kosztów w łańcuchu dostaw — o czym na przykładzie własnej firmy mówił Jim Hoggan, dyrektor ds. dystrybucji na Europe Centralną w Tesco. Jos Marinus z Danone Waters z kolei omówił sposób, w jaki łańcuch dostaw może stworzyć wartość dodaną dla firmy w nadchodzącym dziesięcioleciu, również posługując się rozwiązaniami stosowanymi swojej spółce. Gen. bryg. Roman Klecha, szef logistyki Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych, opowiadał natomiast o działaniach logistycznych w zagranicznych misjach wojskowych sił zbrojnych RP. Mówił też o współpracy między wojskiem a cywilnymi firmami na misjach i o tym, jakie korzyści może ona przynieść obu stronom. Podczas panelu eksperci dyskutowali o rozwiązywaniu problemów w sytuacjach nieprzewidywalnych, np. takich jak wybuch wulkanu na Islandii i o sposobach zabezpieczania się przed ryzykiem. Ta ostatnia kwestia będzie częściowo kontynuowana podczas konferencji Polska Logistyka 2011. W trakcie panelu pt. "Zarządzenie ryzykiem w łańcuchu dostaw — wyzwanie, które nabiera coraz poważniejszego znaczenia", specjaliści będą rozmawiali między innymi o tym, jak się ustrzec negatywnych skutków wywołanych takimi wydarzeniami jak trzęsienie ziemi w Japonii.

— W tym roku natura postawiła przed nami inne wyzwania. Katastrofa w Japonii zniszczyła dużą część tamtejszej infrastruktury, np. drogi, lotniska. Problemem było nie tylko to jak coś dostarczyć, ale także komu, bo część japońskich odbiorców zawiesiła lub zamknęła działalność. Z tego względu to przypadek wymagający innych rozwiązań niż wybuch wulkanu na Islandii, omawiany podczas ubiegłorocznej konferencji. Choć chmura pyłu wulkanicznego pokazała ograniczenia transportu lotniczego, znajdowaliśmy wtedy rozwiązania pozwalające dostarczać przesyłki poprzez inne działające lotniska, np. w Hiszpanii — mówi Piotr Kozłowski, dyrektor frachtu lotniczego i oceanicznego w Schenker, ekspert zeszłorocznej i tegorocznej dyskusji panelowej w trakcie konferencji Polska Logistyka.

Na VIII Forum Polskich Menedżerów Logistyki case study przedstawią m.in. John Matthias z Unilevera i Rafał Juraszek z Pratt Whitney.

Jak mówi Mateusz Chudy, kierownik projektu w British American Tobacco i uczestnik Polskiej Logistyki 2011, dla niego to właśnie studia przypadków będą najważniejszą częścią forum. Podkreśla, że takie konferencje są potrzebne, jeśli przedstawiają konkretne problemy konkretnych firm i sposób, w jaki sobie z nimi poradzono.

150

Tylu uczestników wzięło udział w zeszłorocznej konferencji Polska Logistyka.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: RFA

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Jeszcze raz z logistyką w tle