Kablowy lider lekko przytył

Marcel Zatoński
15-02-2018, 22:00

UPC, które nie może się doczekać przejęcia Multimediów, poprawiło przychody i zasięg, ale nie przybyło mu klientów.

Sama długość nie załatwia sprawy, potrzebna jest jeszcze efektywność. UPC Polska, należący do grupy Liberty Global lider polskiego rynku kablowego, w ubiegłym roku wyraźnie rozbudowało sieć i dociągnęło światłowody do kolejnych domów. Liczba jego klientów jednak nieznacznie spadła — na koniec 2016 r. było ich 1,439 mln, a na koniec ubiegłego roku o 4 tys. mniej. Przychody spółki jednak wzrosły — według raportu rocznego Liberty Global, opublikowanego w czwartek, wyniosły 418 mln USD, czyli około 1,58 mld zł. Rok wcześniej wynik był, w przeliczeniu na złotego, o 2,2 proc. gorszy. Klienci UPC korzystali z 2,98 mln usług internetowych, telewizyjnych i telefonicznych, co oznacza wzrost o 0,9 proc. rok do roku. — W ubiegłym roku poszerzyliśmy zasięg sieci o 200 tys. domostw, docierając z ofertą Happy Home do ponad 3,3 mln mieszkań — mówi Frans-Willem de Kloet, prezes UPC Polska.

Zobacz więcej

Szczęśliwa oferta W ubiegłym roku poszerzyliśmy zasięg sieci o 200 tys. domostw, docierając z ofertą Happy Home do ponad 3,3 mln mieszkań - mówi Frans-Willem de Kloet, prezes UPC Polska. Fot. ARC

UPC w ciągu ostatnich pięciu lat zainwestowało w rozbudowę sieci w Polsce prawie 1 mld EUR. Tylko w czwartym kwartale do sieci kablówkowego lidera przyłączono 93 tys. mieszkań. O ile tempo wzrostu organicznego jest ograniczone, o tyle UPC może szybko przytyć dzięki przejęciom. Jeszcze w 2016 r. UPC zawarło umowę, na mocy której ma kupić za około 3 mld zł trzeciego gracza na rynku kablowym, czyli spółkę Multimedia Polska. Na transakcję wciąż nie wyraził jednak zgody UOKiK, który w październiku poinformował, że ma zastrzeżenia do koncentracji,bo może ona ograniczyć konkurencję w kilkunastu miastach. „Jesteśmy w trakcie odpowiadania na uwagi polskiego regulatora. W ramach tej odpowiedzi rozważamy potencjalne zobowiązania, w tym dotyczące zbycia części aktywów, których moglibyśmy się podjąć, by uzyskać zgodę regulatora. Ostateczna cena zakupu Multimediów może zostać obniżona ze względu na wymagane zbycie aktywów, a także wyniki finansowe i operacyjne spółki. Nie mamy obecnie pewności, kiedy transakcja zostanie zamknięta” — głosi raport roczny Liberty Global. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Kablowy lider lekko przytył