Zbliżające się mistrzostwa świata w piłce nożnej Bank Pekao SA wykorzystał do promocji Eurokonta i karty MasterCard. Dodatkowo wprowadził kartę okolicznościową MasterCard World Cup ze zdjęciem Pele. W reklamach telewizyjnych promujących Eurokonto występują piłkarze polskiej reprezentacji narodowej. Promocja ruszyła z początkiem kwietnia i obejmuje nowych i obecnych użytkowników Eurokonta i karty, którzy mogą wziąć udział w losowaniu 35 wyjazdów na mecze polskiej reprezentacji.
Założenie Eurokonta w trakcie promocji będzie premiowane losowaniem jednego z 35 wyjazdów na mecz polskiej reprezentacji w Korei oraz promocyjnymi cenami kart MasterCard, a także upominkami związanymi z mistrzostwami świata, np. koszulkami z autografami piłkarzy.
Dotychczasowi klienci, którzy nie posiadają MasterCard, mogą otrzymać je po cenach promocyjnych lub za darmo.
Do karty będzie dołączony kupon, uprawniający do losowania wyjazdu na mecz polskiej reprezentacji.
Gratką dla kolekcjonerów jest okolicznościowa karta World Cup ze zdjęciem Pele, jednego z najsłynniejszych piłkarzy w historii futbolu. Karta będzie emitowana tylko do końca finałów, czyli do 30 czerwca 2002 r. Jak wynika z badań, wśród posiadaczy kont bankowych zainteresowanie futbolem deklaruje aż 44 proc. Natomiast w grupie mężczyzn odsetek sympatyków piłki nożnej rośnie do 65 proc. W samym Pekao SA ponad 60 proc. właścicieli rachunków Eurokonto Plus i VIP przyznaje, że ogląda relacje z meczów piłkarskich.
— Reklamy Eurokonta VIP pokazują ekspertów od piłki nożnej, którzy w kwestiach finansowych polegają na specjalistach od finansów — osobistych doradcach bankowych — mówi Joanna Bartuszek, dyrektor ds. marketingu Banku Pekao.
Zainteresowanie piłką nożną jest bliskie Pekao SA, które od lat prowadzi piłkarskie rozgrywki pracowników. W ostatnich mistrzostwach banku uczestniczyło aż 11 drużyn. Teraz będą one rywalizować o piłki mistrzostw świata. Bank planuje również zorganizowanie internetowego spotkania kibiców z polskimi reprezentantami.