Kakao - internetowy wirus

opublikowano: 09-06-2016, 22:00

Zaczęło się od niefrasobliwego wpisu na zamkniętej grupie na Facebooku, w której internautka, załączając zdjęcie kakao, zapytała: „czy znacie inne powieści tego autora”.

Ktoś zrobił zrzut ekranu i się zaczęło — tak można podsumować najnowszy „wirus”, jaki obiegł polskie media społecznościowe. Rozpisały się portale, internauci przerzucali się komentarzami na temat genialnego marketingu szeptanego, inni zaś wymyślali kolejne recenzje „książki”, jaką mogłoby być produkowane przez Maspex kakao.

Już następnego dnia zareagowała sieć sklepów Piotr i Paweł, stawiając kakao na regale z książkami i reklamując jako bestsellerową powieść pt. „Najwyższa jakość” (taki napis widnieje na pudełku kakao w miejscu, gdzie na okładkach książek znajduje się tytuł). „DecoMorenno przedstawia historię współczesnego Don Kichota, młodego adepta międzynarodowej korporacji, który toczy nierówną walkę z przeciwnościami, starając się osiągnąć tytułową najwyższą jakość” — dworował admin fanpejdża sieci Piotr i Paweł, załączając zdjęcia i chwaląc się szybkim marketingowym wyczuciem.

Mimo sugestii nie była to jednak wymyślona przez agencję reklamową akcja, ale obsługująca markę DecoMorreno krakowska agencja Opcom, wspólnie z działem marketingu Maspeksu, już wykorzystuje poczucie humoru internautów.

„Myślę, że niejedna marka mogłaby zamarzyć o tak spontanicznej i popularnej akcji internautów. Bardzo dziękujemy. Fantastyczne, oryginalne wpisy, megazaangażowanie i co najważniejsze — dużo ciepła w kontekście marki DecoMorreno. Wszystko z inteligentnym żartem, poczuciem humoru i dużą kreatywnością. Akcja świadczy o sile mediów społecznościowych, ale także o tym, że jest to doskonała platforma do dobrej zabawy” — napisała w przesłanym do „PB” komentarzu Dorota Liszka, rzeczniczka Maspeksu.

Firma już ogłosiła konkurs na treść powieści, którą mogłoby napisać kakao, oraz planuje dalsze działania. 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Druś

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy