Kalifornia mekką złodziei samochodów

opublikowano: 24-06-2015, 13:28

Rejon Zatoki San Francisco znalazł się na czele niechlubnego rankingu najbardziej popularnych wśród złodziei samochodowych obszarów w Stanach Zjednoczonych, donosi Bloomberg.

To znajdujące się na północy stanu Kalifornia miasto przewodzi zestawieniu opracowanemu przez National Insurance Crime Bureau (NICB), po raz pierwszy w historii, awansując z pozycji czwartej.

W 2014 r. w rejonie San Francisco odnotowano ponad 29 tys. kradzieży aut, co dało wskaźnik kradzieży w odniesieniu do liczby mieszkańców na poziomie 633,27.

Kolejne w rankingu, regiony Bakersfield oraz Stockton-Lodi, również z Kalifornii odnotowały wyniki odpowiednio 5,2 tys – 595,8 oraz 4,2 tys. – 593,2.

Najwyższą liczbą kradzieży aut może w USA „pochwalić się" natomiast rejon Los Angeles-Long Beach-Anaheim z wynikiem rzędu ponad 47,5 tys. Jednak w odniesieniu do liczby mieszkańców zamieszkujących ten teren wskaźnik kradzieży wyniósł „jedynie” 358,3 co w skali całego kraju uplasowało największe miasto w Kalifornii dopiero na 39 miejscu.

Ogółem w pierwszej dziesiątce znalazło się aż 7 obszarów z Kalifornii.

Stan Kalifornia jawi się jako swoista mekka dla branży złodziei samochodów – ocenia Frank Scafidi z NICB. Wyjaśnia, że dominująca pozycja Kalifornii jest wynikiem splotu kilku czynników. Stan należy do grona najbogatszych w USA, żyje w nim bardzo dużo ludzi, ich dochody są relatywnie wysokie co przekłada się choćby na największą liczbę pojazdów w skali całego kraju. 

Przy takich czynnikach, nie jest zaskakujące, że przy okazji wieli dobrych ludzi musi pojawić się spore grono czarnych owiec – podkreśla Scafidi.

Wyliczenia NICB wskazują, że oprócz jednego przypadku liczba kradzieży aut w Stanach Zjednoczonych spadała każdego roku od 2003 r. i podobną tendencję oczekuje się również w bieżącym roku. Zdaniem ekspertów, do stopniowego zmniejszania się kradzieży, przyczyniają się lepsze technologie wykorzystywane przez producentów samochodów oraz bardziej stanowcze egzekwowanie prawa.

 

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane