Karen pójdzie po 40 mln zł

Zbigniew Kazimierczak
opublikowano: 13-07-2007, 00:00

Rozbudowa sieci sprzedaży, sklep internetowy i przejęcia — to główne cele emisji Karen Notebook.

Rozbudowa sieci sprzedaży, sklep internetowy i przejęcia — to główne cele emisji Karen Notebook.

Ponad 40 mln nowych akcji, jakie zamierza wyemitować Karen Notebook, budujący sieć sprzedaży komputerowego sprzętu mobilnego, zostanie zaoferowane udziałowcom po nominale, czyli po jeden złoty. Kurs giełdowy firmy oscyluje w pobliżu 13 zł. Decyzję o emisji podejmie walne zgromadzenie zaplanowane na 31 lipca.

— Niespodzianki nie będzie. Z tego, co wiem, główny akcjonariusz — Techmex —popiera emisję i chce także skorzystać z praw poboru —mówi Zbigniew Gzyl, prezes Karenu.

Mobilny zakup

Założenie jest takie, że pod koniec sierpnia przyznawane będzie prawo poboru, a pieniadze wpłyną do spółki we wrześniu. Karen nie powinien mieć kłopotu z uzyskaniem około 40 mln zł. Ma gotowy plan, jak wykorzystać ten kapitał. Większość pieniędzy pójdzie na rozbudowę sieci sprzedaży z obecnych 110 lokalizacji do 150 w końcu roku. Jeszcze w tym roku powinno także dojść do akwizycji.

— Rozmowy już trwają — zapowiada Zbigniew Gzyl.

Karen chce przejąć przynajmniej jedną firmę oferującą usługi informatyczne w obszarze mobilnym. Chodzi raczej o małe spółki o obrotach rzędu kilku milionów złotych rocznie, które można dalej rozwijać.

Handel w sieci

W planach Karenu jest też m.in. otworzenie sklepu internetowego. Ale tu koszt nie powinien zbytnio przekroczyć poziomu 1 mln zł. Przy okazji emisji firma chce opublikować zaudytowane prognozy finansowe, obejmujące dwa kolejne lata.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Zbigniew Kazimierczak

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu