Kawa, partnerstwa i technologia

opublikowano: 2025-12-14 20:00

Podlaska Gazela nr 2 rozbudowuje ofertę, nawiązuje strategiczne relacje i przygotowuje się do produkcji własnej marki, umacniając pozycję na rynku polskim i zagranicznym.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

  1. MIEJSCE WOJEWÓDZTWO PODLASKIE - EVEROM

Firma Everom powstała w 2019 r., specjalizuje się w imporcie i dystrybucji kawy m.in. do hurtowni, sieci sklepów, kawiarni i restauracji w Polsce oraz na rynkach europejskich i azjatyckich. Everom ma w ofercie ponad 150 rodzajów kaw - ziarnistych, mielonych i rozpuszczalnych - dostępnych w opakowaniach od 100 g do 1 kg.

– Pomysł na firmę wyrósł z wieloletniej pasji do kawy - założyciele są z nią związani od kilkudziesięciu lat, prowadzili wcześniej różne projekty i biznesy w tej branży. Obecną spółkę określają jako „wymarzone dziecko na dzisiejsze czasy” - wymagające i pełne wyzwań, ale jednocześnie dające dużo satysfakcji oraz poczucie realnego wpływu na kształtowanie rynku kawy w Polsce i poza jej granicami – opowiada Olga Mišková, prezes Everomu.

Wśród sukcesów firmy z ostatnich miesięcy wymienia m.in. zaproszenie od Izby Handlowej Peru na spotkania biznesowe z plantatorami z regionu Cajamarca.

– Do tego dochodzą spotkania biznesowe w fabrykach Bristot we Włoszech i Löfbergs w Karlstad w Szwecji. Ważnym elementem budowania naszej pozycji jest też aktywna obecność na wydarzeniach branżowych, jak: WorldFood Poland 2025, Coffee Europe Expo 2025 i IX Targi Handlowe E.Leclerc. To miejsca, w których realnie pracujemy nad rozwojem sprzedaży, rozpoznawalności marek i pozyskiwaniem nowych kontrahentów – mówi Olga Mišková.

W ostatnim czasie firma została również zakwalifikowana do projektu grantowego finansowanego z Funduszy Europejskich dla Województwa Podlaskiego na lata 2021–2027, w ramach programu „Bon na cyfryzację”.

– W najbliższej przyszłości skoncentrujemy się na trzech obszarach. Po pierwsze, chcemy konsekwentnie rozwijać sprzedaż marek Löfbergs i Bristot Retail w Polsce. Planujemy poszerzanie dostępności naszych kaw w sieciach sklepów, u dystrybutorów regionalnych oraz w kawiarniach i restauracjach. Równolegle zamierzamy umacniać współpracę z kluczowymi partnerami zagranicznymi i rozwijać sprzedaż na rynkach europejskich i azjatyckich. Drugim, bardzo ważnym kierunkiem jest rozwój własnej marki. Posiadamy zarejestrowane logo marki Żyrafka i docelowo chcemy produkować kawy pod naszym brandem w sposób ciągły – mówi Olga Miškova.

Firma planuje również intensyfikację działań w zakresie cyfryzacji.

– Udział we wspomnianym projekcie „Bon na cyfryzację” pozwoli nam zainwestować w nowoczesne narzędzia wspierające sprzedaż, analitykę, logistykę i obsługę klienta. Celem jest uproszczenie współpracy z partnerami biznesowymi, przyspieszenie procesów i jeszcze większa przewidywalność w zarządzaniu biznesem – mówi Olga Miškova.

Organizator

Puls Biznesu

Autor rankingu

Coface

Partner strategiczny

Alior

Partnerzy

GPW Orlen Targi Kielce