Kellogg sprzedaje Ferrero kilka swoich marek

Tadeusz StasiukTadeusz Stasiuk
opublikowano: 2019-04-01 17:23

Koncern Kellogg sprzeda swój biznes ciastkowy i marki przekąsek owocowych, w tym Keebler i Famous Amos. Nabywcą ma być włoski potentat branżowy Ferrero, którego będzie to kosztować 1,3 mld USD.

Transakcja przeprowadzona za pomocą gotówki ma się być sfinalizowana do końca lipca. W ramach umowy Ferrero przejmie sześć amerykańskich zakładów produkujących żywność w Stanach Zjednoczonych oraz wynajęty obiekt w Baltimore.

Wśród sprzedawanych przez Kellogg marek jest też Keebler, która trafi w ręce Ferrero
fot. Bloomberg

W 2018 r. sprzedawane firmy odnotowały przychody na poziomie około 900 mln USD. 

Ciasteczka firmy Kellogg, przekąski owocowe, lody i ciasteczka są doskonałym strategicznym dopasowaniem dla Ferrero, ponieważ nadal zwiększamy naszą ogólną powierzchnię i ofertę produktów na rynku północnoamerykańskim – powiedział Giovanni Ferrero, prezes zarządu Grupy Ferrero.

Ferrero przejmie silne i lubiane marki w kategorii ciastek, w tym ikoniczną markę Keebler®, świetnie sprzedające się Famous Amos®, markę premium dla całej rodziny Mother’s® oraz ciastka bezcukrowe Murray®, a także Little Brownie Bakers® — dostawcę ciastek sprzedawanych w ramach programu Girl Scout Cookies. Ponadto Ferrero przejmie marki przekąsek owocowych z grupy Kellogg’s, w tym marki Stretch Island® i Fruity Snacks, jak również markę rożków lodowych i spodów do ciast Keebler’s®.

Od 2017 r. firma Ferrero przejęła już kilka marek i spółek amerykańskich.

Kellogg kupił Keebler w 2001 roku za ponad 4 mld USD w gotówce i przejął dług tej firmy.