Kids Play zbuduje centra rozrywki
Amerykańska firma Kids Play, w której udziały ma fundusz venture capital Poland Partners, zamierza zbudować sieć centrów rozrywki dla dzieci. Do 2000 r. ma powstać do siedmiu takich obiektów za co najmniej 40 mln zł.
W połowie lipca tego roku firma Kids Play otworzy w Gdańsku pierwsze centrum zabaw dla dzieci do lat 12. Na świecie istnieje tylko jedna firma, Discovery Zone, która ma profesjonalną sieć takich obiektów. Jest ona obecna głównie w Stanach Zjednoczonych.
— W Europie można spotkać bardzo wiele podobnych obiektów, ich właściciele nie myślą jednak o stworzeniu sieci. Często są to niewielkie placówki przy pubach lub centrach handlowych. W Polsce natomiast nie będziemy mieli prawie żadnej konkurencji — twierdzi Marek Schejbal, dyrektor zarządzający w Kids Play.
Zbudowanie jednego centrum zabaw o powierzchni 1000 mkw. ma kosztować firmę 1,5 mln USD (6 mln zł). W 2000 roku Kids Play chce mieć do sześciu takich obiektów, a w następnych latach pragnie otwierać do 10 centrów rocznie.
— Zawieramy umowy ze szkołami i przedszkolami, które w ten sposób będą mogły połączyć rozrywkę z nauką. Kiedy już opanujemy rynek polski, zbudujemy podobną sieć na Wschodzie — mówi Marek Schejbal.
Konkurencyjne Colorado otworzyło siedem lat temu pierwsze centrum rozrywki dla dzieci na warszawskim Ursynowie, o powierzchni 270 mkw. Obiekt na Jelonkach ma 600 mkw. W przyszłym roku powstanie trzecie centrum — 1200-metrowe. Mariola Prandecka, współwłaścicielka firmy, ocenia, że wybudowanie jednego obiektu kosztuje 500 tys. USD (2 mln zł). Colorado tworzy także mniejsze centra rozrywki na zlecenia sieci handlowych, barów i innych firm. Obecnie prowadzi sześć takich inwestycji. MK