Kingfisher poprawił kwartalny zysk o 6,7 proc.

15-12-2004, 10:06

Kingfisher, właściciel sieci blisko 600 sklepów Castorama, Brico Depot i B&Q, osiągnął w trzecim kwartale o 6,7 proc. wyższy zysk na sprzedaży detalicznej od notowanego rok wcześniej. Dynamika wzrostu sprzedaży jej zagranicznych sklepów spadła. Duży w tym udział słabszych wyników w Polsce.

Kingfisher miał w kwartale zakończonym 30 października zysk ze sprzedaży detalicznej wysokości 190 mln GBP. Analitycy szacowali jego wysokość na 179-191 mln GBP. Sprzedaż wzrosła w tym samym okresie o 8,2 proc. do 1,94 mld GBP.

Kingfisher zanotował zaledwie 0,3 proc. dynamikę wzrostu sprzedaży sklepów funkcjonujących od co najmniej roku i działających poza Wielką Brytanią i Francją. Powodem jest m.in. 8,5 proc. spadek sprzedaży polskiej Castoramy. Brytyjska spółka tłumaczy to spadkiem popytu na materiały budowlane i wyposażenia domów po podwyżce VAT na nie po wejściu Polski do Unii Europejskiej.

MD, Bloomberg, AFX

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Kingfisher poprawił kwartalny zysk o 6,7 proc.