Polska spółka, która pod koniec grudnia uruchomiła kanał tematyczny Kino Polska, pozyskała inwestora instytucjonalnego. Jest nim poznańska spółka BB Investment, która objęła w podwyższonym kapitale zakładowym 40,16 proc. Pozostałe udziały należą do twórcy kanału Grzegorza Molewskiego (49,8 proc.) i inwestora prywatnego Ryszarda Wojtaszka (10,04 proc.).
BB Investment nie ujawnia, jaką kwotą dofinansował spółkę Kino Polska TV. Wiadomo jednak, że jest ona zbliżona do 2 mln zł.
— Kolejne inwestycje w spółkę są możliwe. Rezerwujemy też środki na ewentulalność przejściowych problemów finansowych stacji — mówi Paweł Turno, prezes BB Investment.
Kanał, który rozprowadzany jest w 40 sieciach kablowych (m.in. Aster i Multimedia Polska) oraz platformach cyfrowych (Canal+, Polsat Cyfrowy), na razie utrzymuje się z opłat wnoszonych przez operatorów sieci.
— Szukamy nowego i niszowego pomysłu na reklamę, jednak nie będziemy na pewno przerywać filmów. Nie ukrywam również, że zastanawiamy się nad innymi kanałami tematycznymi — ujawnia Grzegorz Molewski.
Kino Polska jest kanałem filmowym poświęconym wyłącznie polskim dokonaniom w dziedzinie filmu dokumen- talnego, fabularnego i kina autorskiego.