Kino Polska szuka pieniędzy

Radosław Omachel
opublikowano: 2003-06-30 00:00

W przyszłym tygodniu mają zakończyć się negocjacje z inwestorami spółki Kino Polska, która planuje uruchomienie kanału tematycznego.

Telewizyjny kanał tematyczny Kino Polska ma pojawić się na antenie po wakacjach. Spółka Kino Polska, która będzie nadawcą programu, potrzebuje pieniędzy na jego uruchomienie. Prowadzi już zaawansowane negocjacje z funduszami inwestycyjnymi.

Przedstawiciele kanału nie ujawniają konkretów. Z nie potwierdzonych informacji wynika, że Kino Polska zainteresowane są fundusze, które do tej pory nie inwestowały w naszym kraju. Na uruchomienie kanału i pierwsze miesiące działalności Kino Polska będzie potrzebowało około 1 mln USD (3,8 mln zł). Do tej pory projekt jest finansowany z prywatnych pieniędzy właścicieli kanału. Większość pieniędzy ma wyłożyć inwestor, chociaż obecni właściciele deklarują, że chcą utrzymać większościowy pakiet udziałów. Dominującym udziałowcem spółki Kino Polska i pomysłodawcą kanału jest Grzegorz Molewski związany ze spółką Art TV. Kanał ma być dostępny w sieciach kablowych i platformach cyfrowych. Będzie nadawał klasykę polskiej kinematografii. Filmy mają udostępniać współpracujące z kanałem studia filmowe i Filmoteka Narodowa, a w przyszłości również TVP.

Sytuacja na rynku nie sprzyja pozyskiwaniu inwestorów do przedsięwzięć telewizyjnych. Niespełna rok temu fundusze z grupy Renaissance Partners zainwestowały około 1 mln USD w projekt TV Pilot, obejmujący kanał telewizyjny, tygodnik tv guide i serwis internetowy. Tygodnik słabo się sprzedawał i jego wydawanie szybko wstrzymano. Przyszłość TV Pilota stoi pod znakiem zapytania. Koncesję na jego nadawanie ma spółka Antena2 w, której udziałowcem jest Marian Terlecki. Należąca do niego Antena1 ma wspomagać TV Puls 14 mln zł rocznie. Reaktywowana stacja będzie więc przedsięwzięciem na znacznie mniejszą skalę niż TV Puls realizowany przez Telewizję Familijną.