Kinomaniak.pl kusi kina i graczy

MGA
opublikowano: 06-03-2012, 06:05

Trzeci co do wielkości portal kinowy na rynku szykuje się do debiutu na małej giełdzie. Przychodów poszuka w nowych biznesach.

Od drugiej połowy 2010 r. na NewConnect są notowane akcje Stopklatki.pl — wicelidera rynku portali o filmach. Jeszcze w tym tygodniu dołączy do niej kolejna firma z tego segmentu biznesu internetowego — trzeci na rynku Kinomaniak.pl.

Spółka, która wchodzi w skład grupy Tro Media, zadebiutuje pod koniec tego tygodnia.

Prywatna emisja akcji odbyła się bez większego rozgłosu — bo jak twierdzi Marcin Misztal, prezes Tro Media — jej objęciem już wcześniej była zainteresowana grupa prywatnych inwestorów. Kupili walory za kwotę 560 tys. zł.

Pieniądze pójdą na rozwój poza głównym obszarem dotychczasowej działalności.

— Docelowo Kinomaniak.pl ma być nie tylko portalem internetowym — mówi Marcin Misztal.

Wyjaśnia, że spółka pracuje nad wprowadzeniem do oferty usług dla kin oraz nad grą internetową o tematyce filmowej. Oba projekty mają zacząć przynosić przychody w tym roku. Dodatkowo ma także pojawić się sklep internetowy z gadżetami filmowymi. To wszystko ma pozwolić firmie zdywersyfikować strukturę przychodów. Obecnie niemal wszystkie pochodzą z reklamy internetowej.

Spółka mocno wierzy w powodzenie tych projektów. Dlatego też kusi inwestorów optymistycznymi prognozami wyników finansowych. W tym roku ma uzyskać 3,9 mln zł przychodów i 0,8 mln zł zysku netto.

Ale już w przyszłym przychodymają skoczyć do 7,1 mln zł, a zysk zwiększyć się do 1,4 mln zł. Ubiegły rok zamknęła 2,45 mln zł przychodów i symbolicznym zyskiem w wysokości 14 tys. zł.

— Niska rentowność była związana z nakładami inwestycyjnymi. Prace nad nowymi projektami rozpoczęły się już w ubiegłym roku — tłumaczy Marcin Misztal. Kinomaniak.pl powstał w 2002 r. jako projekt hobbystyczny. Działalność biznesową rozpoczął dwa lata później.

W 2010 r. firma zaczęła poszukiwać inwestora strategicznego i jej wybór padł na Tro Media, specjalizujące się w projektach internetowych z obszaru rozrywki.

W portfolio ma m.in. portale Domenomania.pl, Nastek.pl czy Gram24.pl. Jest także większościowym udziałowcem w spółce z segmentu gier komputerowych Macro Games. W 2011 r. Tro Media miały 15 mln zł przychodów i 6 mln zł zysku netto.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MGA

Polecane