KLIENCI CHĘTNIE PORÓWNUJĄ OFERTY BIUR
IV Krajowe Targi Turystyki i Wypoczynku Lato Ô99 miały formę festynu. Do Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie przyszły całe rodziny. Zdaniem ekspertów, taka forma prezentacji oferty turystycznej staje się w Polsce coraz bardziej popularna. O ile odwiedzający dopisali, o tyle zdaniem niektórych przedstawicieli branży, w targach wzięło udział zbyt mało wystawców (150). Świadczy to o tym, że nie wszyscy przedsiębiorcy są przekonani o słuszności takich imprez.
Radosław Górecki
fot. Grzegorz Kawecki
MOŻNA PORÓWNYWAĆ: Wystawcy podkreślali, że coraz więcej klientów przekonuje się, że warto odwiedzać targi, aby móc porównać poszczególne oferty. Niektórzy od razu dokonywali rezerwacji imprez.
RÓWNIEŻ DLA BOGACZY: Scan Holiday znane jest przede wszystkim z taniej oferty. Jednak i tu można zostawić dużo pieniędzy. Ewa Rejent zaprasza na Dominikanę i do Tajlandii. Koszt takiej wyprawy wynosi około 1,1 tys. USD od osoby.
BEZ PANIKI: Oferty wyjazdu do Chorwacji są aktualne. Jest tam bezpiecznie i nie ma powodów do paniki, choć część osób zrezygnowała z wyjazdu. Myślę jednak, że nasi chorwaccy kontrahenci obniżą ceny i to skusi turystów — mówi Ryszard Niewiadomski, prezes biura podróży T.T. Ricardo.
POD WODĄ: Nurkowanie jest coraz popularniejsze, choć to drogi sport. Sprzęt kosztuje jakieś 6 tys. zł, do tego dochodzi koszt wyprawy, więc z naszej oferty korzystają w większości ludzie zamożni — mówi Tomasz Słomski z Centrum Turystyki Podwodnej Nautica.
WPŁYW PRZEPISÓW: Ustawa o usługach turystycznych wpływa na prezentację ofert. Biura podróży coraz staranniej przygotowują katalogi, które stały się integralną częścią umowy — zauważa Wiesław Piegat, dyrektor biura zarządu Warszawskiej Izby Turystyki.