Klienci odpływają z T-Mobile

opublikowano: 13-04-2016, 22:00

Zmieniający operatora wędrują głównie do Play. Zyskuje też Orange, a traci Plus i — najmocniej — T-Mobile.

Odzyskiwanie rynku, które zapowiadał niedawno Adam Sawicki, urzędujący od ubiegłego roku prezes T-Mobile, na razie idzie jak po grudzie. Telekom z niemieckim właścicielem po weryfikacji bazy pre-paid i usunięciu z niej „martwych dusz” spadł na czwarte miejsce na rynku pod względem liczby klientów. Trwa również exodus klientów aktywnych. Zgodnie z najnowszymi danymi Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE), w pierwszym kwartale tego roku co trzeci użytkownik telefonii, który przenosił numer do innego operatora, odchodził właśnie z T-Mobile. W rynkowej wielkiej czwórce wypadł najgorzej tak pod względem liczby oddanych konkurencji klientów, jak i liczby klientów pozyskanych.

Wyświetl galerię [1/2]

Marek Wiśniewski

— Celem na ten rok jest powstrzymanie odejść. Zamierzamy przełamać spadkowy trend, utrzymujący się od wielu kwartałów. Od przyszłego roku chcemy już wyraźnie zwiększać bazę. Teraz to my jesteśmy challengerem, jak niegdyś Play — mówił miesiąc temu Adam Sawicki.

W I kw. przeniesiono między operatorami komórkowymi ponad 411 tys. numerów, czyli mniej niż rok wcześniej. Jak zwykle w podgryzaniu konkurencji niekwestionowanym liderem był Play, do którego trafiło 38 proc. przeniesionych numerów. To oznacza jednak pogorszenie w porównaniu z poprzednimi kwartałami — w drugim półroczu 2016 r. do Playa trafiło bowiem 41 proc. przenoszonych numerów. Zadowolone z wyników może być też Orange Polska, któremu netto przybyło 20 tys. klientów. Nadal traci Polkomtel, operator sieci Plus, ale spadki są mniejsze niż w poprzednich kwartałach. Powody do zadowolenia ma też Virgin Mobile, największy w kraju operator wirtualny (MVNO), kierowany przez Grażynę Piotrowską-Oliwę. Od początku roku przeniosło się do niego 5 proc. wszystkich zmieniających numer użytkowników telefonii komórkowej. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu