Klienci wybrali zwycięzcę

Marcin Bołtryk
opublikowano: 15-12-2005, 00:00

Tytuł Operatora Logistycznego Roku 2005 przypadł spółce Frans Maas Polska. Wybrano ją spośród 36 firm.

Tegoroczne badanie Operator Logistyczny Roku to już czwarta edycja tego przedsięwzięcia. Ranking przygotowywany jest wspólnie przez firmę doradczą Data Group Consulting i dwumiesięcznik „Eurologistics”. Przy jego sporządzeniu wykorzystywany jest schemat badań satysfakcji klientów.

Zasady…

Każda firma logistyczna uczestnicząca w programie oceniana jest osobno. Aby sporządzić ranking wykonuje się więc kilkadziesiąt badań cząstkowych według identycznego wzoru.

— Dzięki temu badanie może oddać obraz konkurencji na całym rynku usług logistycznych. Jednocześnie to, że program zakłada, oprócz porównania wyników poszczególnych firm, publikację końcowych rezultatów badania ma bardzo istotne znaczenie dla promocji branży i upowszechniania standardów jakości obsługi — mówi Piotr Szreter, szef Data Group.

…i laureaci

W tegorocznych badaniach firmy Data Group Consulting wzięło udział 36 firm logistyczno-spedycyjnych i łącznie przeprowadzono 1420 wywiadów ankietowych wśród klientów korzystających z usług spedycyjnych, kurierskich, transportowych, magazynowych i logistycznych.

Tytuł Złotego Operatora Logistycznego Roku 2005 otrzymała firma Frans Maas Polska, Srebrnym Godłem nagrodzono firmę TNT Express Worldwide (Poland), a Brązowym — PEKAES Multi-Spedytor.

— Choć współczesna logistyka to coraz częściej zaawansowane systemy informatyczne i sformalizowane procedury, jednak zawsze za jakość usług odpowiada człowiek. Przyznanie naszej firmie pierwszego miejsca odbieram jako uznanie klientów dla ogromnego wysiłku i zaangażowania wszystkich pracowników Frans Maas Polska — mówi Krzysztof Trześniewski, prezes zwycięskiej firmy.

Porównanie wyników tegorocznych z badaniami z poprzednich lat wyraźnie wskazuje na poprawę poziomu usług w całej branży.

— Zadaniem programu jest dostarczenie uczestnikom rynku usług logistycznych, obiektywnych informacji na temat zakresu i jakości oferowanych usług — mówi Piotr Szreter.

Dla firm cenną informacją jest określenie ich rzeczywistej pozycji na rynku. Przykładowo, srebrny laureat — firma TNT Express Poland była najwyżej notowaną w badaniach firmą kurierską i okazała się bezkonkurencyjna w kategorii „kompleksowość usług”.

Więcej średnich

Nieobecne w tegorocznej edycji badania były tylko te wielkie firmy, które całą uwagę w ostatnim czasie poświęciły na porządkowanie sytuacji organizacyjnej, rozchwianej wskutek licznych ostatnio fuzji i przejęć innych firm.

— Firmy te mogły obawiać się werdyktu klientów, którzy z reguły z rezerwą przyjmują wszelkie zmiany organizacyjne — tłumaczy Piotr Szreter.

Obok największych firm badanie skupiło wiele przedsiębiorstw średniej wielkości, które wykazują się aktywnością na otwartym rynku usług.

— Liczba firm aktywnie walczących o pozycję na rynku stale rośnie. Jeśli na co dzień stają do rywalizacji z najlepszymi, to poddanie się werdyktowi klientów w walce o tytuł Operator Logistyczny Roku nie jest rzeczą zaskakującą ani przypadkową — opowiada Piotr Szreter.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Klienci wybrali zwycięzcę