Klienci z dużym rachunkiem mają wsparcie konsjera

opublikowano: 25-04-2019, 22:00

Osobisty opiekun planuje egzotyczne wycieczki, pomaga organizować śluby, szuka unikalnych win albo ustala adresy ulubionych restauracji bohaterów bestsellerowych książek.

Banki już dawno przestały koncentrować się tylko na zarządzaniu finansami. Na VIP-ów czy klientów premium czekają pakiety konsjerż w postaci osobistego asystenta. Pomaga on w załatwianiu zarówno codziennych, jak i nietypowych spraw przez 24 godziny na dobę w języku polskim z każdego zakątka świata.

— Concierge to pomoc w każdej nieprzewidzianej sytuacji. W przypadku zaginięcia paszportu, kradzieży kart kredytowych, telefonu czy nagłej konieczności powrotu do domu z drugiego końca świata. Wówczas kontaktujemy się z ambasadą i konsulatem, opłacamy wszelkie rachunki, wysyłamy nowy telefon pod wskazany adres, czy też organizujemy nawet najtrudniejszą logistycznie podróż powrotną do domu. Przekazujemy też np. adresy, numery telefonów i godziny pracy lekarzy, szpitali, specjalistycznych ośrodków, dentystów czy aptek w wielu krajach. Rezerwujemy też biura na biznesowe spotkanie czy jakiekolwiek lokale w dowolnym miejscu świata. Opieka konsjerża to również dostęp do najnowszych światowych doniesień prasowych, światowych i lokalnych wiadomości sportowych oraz wyników rozgrywek w większości dużych miast, a także najświeższe informacje finansowe. Tu nie ma ograniczeń — twierdzi Magdalena Ostrowska z Banku BNP Paribas.

Sztab konsultantów

Getin Noble wystartował z takim produktem, w ramach private bankingu, 12 lat temu. Dziś ma już 2 tys. klientów, którzy chętnie korzystają z pomocy osobistego asystenta. Usługa jest bezpłatna dla osób z aktywami przekraczającymi 1 mln zł.

— Noble Concierge jest rozbudowanym serwisem organizacyjno-informacyjnym. Łączy funkcje assistance i ekskluzywne usługi doradcze w jednym pakiecie. W praktyce oznacza to pomoc we wszystkich sprawach życia codziennego, czasem tak błahych jak poranne budzenie, a czasem skomplikowanych — jak pomoc w odnalezieniu zagubionego bagażu. Aby to było możliwe, Noble zatrudnia cały sztab konsultantów wyspecjalizowanych nie tylko w spełnianiu indywidualnych marzeń czy udzielaniu kompleksowej pomocy w nagłych wypadkach, ale przede wszystkim zespół, który optymalizuje zarządzanie prywatnym czasem — mówi Edyta Brykała, prezes Noble Concierge.

Jakie są standardowe życzenia klientów VIP? Najczęściej proszą o zarezerwowanie stolika w restauracji, zakup biletów na imprezy kulturalne czy o organizację przejazdu limuzyną między terminalami lotniczymi.

— Zdarzają się również pytania, gdzie zacumować jacht podczas zagranicznej podróży, a także w jakim warsztacie dokonać modernizacji szyb w samochodzie, przyciemniania — mówi Grzegorz Culepa z PKO BP.

Klienci często zlecają też zamówienie kwiatów, wykup ubezpieczenia czy pomoc w znalezieniu specjalisty typu złota rączka, nauczyciela, krawca itp. Niemal 30 proc. zapytań kierowanych do serwisu Noble Concierge dotyczy podróży. Organizowane dla tych klientów wycieczki zarówno pochodzą z katalogów touroperatorów, jak i są przygotowywane ą la carte. — Aktualnie klienci najchętniej wybierają Malediwy, Mauritius, Dubaj i Włochy. Dużo próśb dotyczy również spraw rodzinnych, takich jak edukacja dzieci, zajęcia dodatkowe, wyszukanie zagranicznych szkół czy obozów wakacyjnych — wylicza Edyta Brykała.

Zlecenia bez ograniczeń

Krezusi mają też wiele zaskakujących życzeń, chociażby pomoc osobie zagubionej podczas trekkingu w egzotycznym kraju w odnalezieniu drogi. Dość „trudne”prośby to np. pomoc w znalezieniu niani z wysokimi kompetencjami, kucharza gotującego dietetyczne potrawy lub szczegółowe opracowanie planu podróży dookoła świata wraz z transferami i polecanymi atrakcjami do odwiedzenia. Wiele zadań dotyczy pasji VIP- -ów. Pojawiają się więc zlecenia pomocy np. w zapisach na maraton w Tokio czy Nowym Jorku, zakup sprzętu sportowego i wyszukanie atrakcyjnej oferty na kurs nurkowy czy pilotażu. Klienci prywatnej bankowości Getin Noble Banku poszukiwali także native speakerów z językiem japońskim lub potrzebowali zaproszeń na imprezę organizowaną przez Eltona Johna po gali rozdania Oscarów. Pracownicy Noble Concierge mieli też za zadanie ustalenie adresu ulubionej restauracji i biblioteki głównego bohatera serii książek Steve'a Berrego, szukali sześciu butelek chorwackiego białego wina Madirazza Posip, rocznik 2011 lub 2012, dostarczali ubraną choinkę i tradycyjne potrawy wigilijne do kajuty statku płynącego do Sztokholmu. Niemałym dla nich wyzwaniem okazało się znalezienie cukierni gotowej usmażyć na tłusty czwartek pączki bezglutenowe, bezcukrowe i beztłuszczowe.

— Organizowaliśmy także zaręczyny w windzie na nowojorskim Manhattanie, szukaliśmy kolekcjonerskiego Peugeota z początków XX w. i pomogliśmy sprowadzić go do kraju. Organizowaliśmy też lot F16, bilety VIP na Rolland Garros, zdobywamy zaproszenia na pokaz Victoria’s Secret w Londynie czy VIP-owskie bilety na koncerty Eda Sheerana, The Rolling Stones, Beyonce i zespołu Metallica w Polsce. Pomagaliśmy w licytacji konia wyścigowego w Wielkiej Brytanii, a także w ustaleniu wykonawcy utworu popowego, którego linia melodyczna nie daje spokoju klientowi i „ciągle za nim chodzi”. Okazało się, że był to utwór duetu Yazoo — opowiada Edyta Brykała.

To nie koniec listy życzeń. Opiekunowie personalni szukali też behawiorysty dla psa bojącego się chodzić po schodach, organizowali pobyt w Mediolanie z personal shopperem w ramach przygotowań do ślubu, jak też prywatną wizytę w indyjskim mauzoleum Tadż Mahal, eskapadę do dżungli w Brunei na wyspie Borneo czy wycieczkę po Nowym Jorku, wraz z dokładną trasą, śladami Woody'ego Allena.

— Podczas pobytu w Szwajcarii żona posiadacza karty pilnie potrzebowała leków, które zostały w domu. MC Concierge zorganizował transport lotniczy leków i zostały one dostarczone jeszcze tego samego dnia — twierdzą przedstawiciele BNP Paribas.

Z kolei pracownicy banku PKO BP wśród najbardziej nietypowych życzeń klienta wymieniają renowację pluszowej zabawki — chodziło o odświeżenie futerka i wymianę oczu.

— Mieliśmy również prośby o zorganizowanie wyjścia dzieci na boisko z piłkarzami Ligii Mistrzów — mówi Grzegorz Culepa.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Kaczyńska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu