Banki już dawno przestały koncentrować się tylko na zarządzaniu finansami. Na VIP-ów czy klientów premium czekają pakiety konsjerż w postaci osobistego asystenta. Pomaga on w załatwianiu zarówno codziennych, jak i nietypowych spraw przez 24 godziny na dobę w języku polskim z każdego zakątka świata.
— Concierge to pomoc w każdej nieprzewidzianej sytuacji. W przypadku zaginięcia paszportu, kradzieży kart kredytowych, telefonu czy nagłej konieczności powrotu do domu z drugiego końca świata. Wówczas kontaktujemy się z ambasadą i konsulatem, opłacamy wszelkie rachunki, wysyłamy nowy telefon pod wskazany adres, czy też organizujemy nawet najtrudniejszą logistycznie podróż powrotną do domu. Przekazujemy też np. adresy, numery telefonów i godziny pracy lekarzy, szpitali, specjalistycznych ośrodków, dentystów czy aptek w wielu krajach. Rezerwujemy też biura na biznesowe spotkanie czy jakiekolwiek lokale w dowolnym miejscu świata. Opieka konsjerża to również dostęp do najnowszych światowych doniesień prasowych, światowych i lokalnych wiadomości sportowych oraz wyników rozgrywek w większości dużych miast, a także najświeższe informacje finansowe. Tu nie ma ograniczeń — twierdzi Magdalena Ostrowska z Banku BNP Paribas.
Sztab konsultantów
Getin Noble wystartował z takim produktem, w ramach private bankingu, 12 lat temu. Dziś ma już 2 tys. klientów, którzy chętnie korzystają z pomocy osobistego asystenta. Usługa jest bezpłatna dla osób z aktywami przekraczającymi 1 mln zł.
— Noble Concierge jest rozbudowanym serwisem organizacyjno-informacyjnym. Łączy funkcje assistance i ekskluzywne usługi doradcze w jednym pakiecie. W praktyce oznacza to pomoc we wszystkich sprawach życia codziennego, czasem tak błahych jak poranne budzenie, a czasem skomplikowanych — jak pomoc w odnalezieniu zagubionego bagażu. Aby to było możliwe, Noble zatrudnia cały sztab konsultantów wyspecjalizowanych nie tylko w spełnianiu indywidualnych marzeń czy udzielaniu kompleksowej pomocy w nagłych wypadkach, ale przede wszystkim zespół, który optymalizuje zarządzanie prywatnym czasem — mówi Edyta Brykała, prezes Noble Concierge.
Jakie są standardowe życzenia klientów VIP? Najczęściej proszą o zarezerwowanie stolika w restauracji, zakup biletów na imprezy kulturalne czy o organizację przejazdu limuzyną między terminalami lotniczymi.
— Zdarzają się również pytania, gdzie zacumować jacht podczas zagranicznej podróży, a także w jakim warsztacie dokonać modernizacji szyb w samochodzie, przyciemniania — mówi Grzegorz Culepa z PKO BP.
Klienci często zlecają też zamówienie kwiatów, wykup ubezpieczenia czy pomoc w znalezieniu specjalisty typu złota rączka, nauczyciela, krawca itp. Niemal 30 proc. zapytań kierowanych do serwisu Noble Concierge dotyczy podróży. Organizowane dla tych klientów wycieczki zarówno pochodzą z katalogów touroperatorów, jak i są przygotowywane ą la carte. — Aktualnie klienci najchętniej wybierają Malediwy, Mauritius, Dubaj i Włochy. Dużo próśb dotyczy również spraw rodzinnych, takich jak edukacja dzieci, zajęcia dodatkowe, wyszukanie zagranicznych szkół czy obozów wakacyjnych — wylicza Edyta Brykała.
Zlecenia bez ograniczeń
Krezusi mają też wiele zaskakujących życzeń, chociażby pomoc osobie zagubionej podczas trekkingu w egzotycznym kraju w odnalezieniu drogi. Dość „trudne”prośby to np. pomoc w znalezieniu niani z wysokimi kompetencjami, kucharza gotującego dietetyczne potrawy lub szczegółowe opracowanie planu podróży dookoła świata wraz z transferami i polecanymi atrakcjami do odwiedzenia. Wiele zadań dotyczy pasji VIP- -ów. Pojawiają się więc zlecenia pomocy np. w zapisach na maraton w Tokio czy Nowym Jorku, zakup sprzętu sportowego i wyszukanie atrakcyjnej oferty na kurs nurkowy czy pilotażu. Klienci prywatnej bankowości Getin Noble Banku poszukiwali także native speakerów z językiem japońskim lub potrzebowali zaproszeń na imprezę organizowaną przez Eltona Johna po gali rozdania Oscarów. Pracownicy Noble Concierge mieli też za zadanie ustalenie adresu ulubionej restauracji i biblioteki głównego bohatera serii książek Steve'a Berrego, szukali sześciu butelek chorwackiego białego wina Madirazza Posip, rocznik 2011 lub 2012, dostarczali ubraną choinkę i tradycyjne potrawy wigilijne do kajuty statku płynącego do Sztokholmu. Niemałym dla nich wyzwaniem okazało się znalezienie cukierni gotowej usmażyć na tłusty czwartek pączki bezglutenowe, bezcukrowe i beztłuszczowe.
— Organizowaliśmy także zaręczyny w windzie na nowojorskim Manhattanie, szukaliśmy kolekcjonerskiego Peugeota z początków XX w. i pomogliśmy sprowadzić go do kraju. Organizowaliśmy też lot F16, bilety VIP na Rolland Garros, zdobywamy zaproszenia na pokaz Victoria’s Secret w Londynie czy VIP-owskie bilety na koncerty Eda Sheerana, The Rolling Stones, Beyonce i zespołu Metallica w Polsce. Pomagaliśmy w licytacji konia wyścigowego w Wielkiej Brytanii, a także w ustaleniu wykonawcy utworu popowego, którego linia melodyczna nie daje spokoju klientowi i „ciągle za nim chodzi”. Okazało się, że był to utwór duetu Yazoo — opowiada Edyta Brykała.
To nie koniec listy życzeń. Opiekunowie personalni szukali też behawiorysty dla psa bojącego się chodzić po schodach, organizowali pobyt w Mediolanie z personal shopperem w ramach przygotowań do ślubu, jak też prywatną wizytę w indyjskim mauzoleum Tadż Mahal, eskapadę do dżungli w Brunei na wyspie Borneo czy wycieczkę po Nowym Jorku, wraz z dokładną trasą, śladami Woody'ego Allena.
— Podczas pobytu w Szwajcarii żona posiadacza karty pilnie potrzebowała leków, które zostały w domu. MC Concierge zorganizował transport lotniczy leków i zostały one dostarczone jeszcze tego samego dnia — twierdzą przedstawiciele BNP Paribas.
Z kolei pracownicy banku PKO BP wśród najbardziej nietypowych życzeń klienta wymieniają renowację pluszowej zabawki — chodziło o odświeżenie futerka i wymianę oczu.
— Mieliśmy również prośby o zorganizowanie wyjścia dzieci na boisko z piłkarzami Ligii Mistrzów — mówi Grzegorz Culepa.