Klient chce, aby było taniej i bez rozczarowań

Sylwia Wedziuk
opublikowano: 11-12-2017, 22:00

Do zakupów prezentów przez internet zniechęcają koszty wysyłki i niepewność co do zgodności przysłanego produktu z zamówionym.

Prawie tyle samo Polaków planuje zakupy świąteczne online (49 proc.), co w sklepach tradycyjnych (51 proc.) — wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie PayPala na konsumentach z 10 krajów europejskich, w tym ponad tysiącu osób z Polski. Jednak sektor e-commerce musi jeszcze popracować nad detalami, żeby zachęcić klientów do kupowania prezentów za ich pośrednictwem. Badanie pokazuje, że aż 90 proc. Polaków obawia się nabywania upominków tym kanałem. Najczęściej ze względu na dostawy oraz niepewność co do zgodności przysłanego produktu z zamówionym. Aż 67 proc. Polaków chętnie kupi prezenty w sieci, jeżeli będą mogli zwrócić produkt, który nie spodoba się obdarowanemu. Jednocześnie 74 proc. badanych docenia możliwość otrzymania zwrotu koszów przesyłki w takim przypadku. Natomiast 77 proc. respondentów chce mieć również pewność, że dostanie zwrot pieniędzy, jeśli przesyłka do nich nie dotrze albo będzie uszkodzona. Największym plusem zakupów online jest fakt, że w sieci łatwiej znaleźć wcześniej wymyślony prezent. Nie trzeba też chodzić po zatłoczonych sklepach stacjonarnych, ale można zamówić prezenty, stojąc w korku czy nawet będąc w pracy. Ponadto, aż 78 proc. badanych docenia fakt, że prezenty może wybierać w nieograniczonej liczbie sklepów online, nie tylko polskich. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Klient chce, aby było taniej i bez rozczarowań