Klient może liczyć na pełne wsparcie

Trzy pytania do… Jarosława Bartolda, kierownika wydziału rozwoju usług dostępu do internetu w Orange Polska

Co to jest to DSL?

To skrót od angielskiego „digital subscriber line”. Chodzi o bardzo popularną w Europie technologię stacjonarnego dostępu do internetu, która sukces zawdzięcza temu, że może być stosowana w powszechnie dostępnej infrastrukturze telefonicznej. W Polsce jedną z najbardziej rozpoznawanych usług wykorzystujących tę technologię jest przeznaczony dla małych i średnich firm Internet DSL Orange. Ponieważ udział tej usługi zbliża się do 35 proc., można uznać, że stanowi ona punkt odniesienia i wpływa bezpośrednio na kształt całego rynku docelowego. Warto podkreślić i to, że strategia rozwoju tej oferty zakłada przede wszystkim budowanie dużego zadowolenia klientów z codziennego użytkowania internetu.

Jakie korzyści daje ta technologia?

Ograniczę się do trzech najistotniejszych. Przede wszystkim klient może liczyć na pełne wsparcie z gwarancją End2End. Chodzi zarówno o pomoc zdalną, jak i tzw. wizytę on-site, jeśli problem wymaga pojawienia się u klienta wyspecjalizowanego technika. Klient nie musi się zastanawiać, co zawiodło. Po prostu dzwoni, a pełną diagnozę musi postawić operator. Powinien też wymienić w razie konieczności modem, za który odpowiada. W dodatku w czasie nie dłuższym niż 24 godziny od zgłoszenia na terenie całej Polski. Inna korzyść to tzw. collaboration suite, czyli narzędzie do współpracy w trzech głównych dziedzinach. Pierwszą jest komunikacja z pomocą wideokonferencji, komunikatora lub firmowej poczty. Drugą — współpraca, którą usprawniają współdzielony kalendarz, e-dysk, współdzielenie dokumentów, bazy danych. Trzecią zaś — obecność w sieci dzięki wirtualnym serwerom, domenom internetowym i e-sklepom. No i wreszcie — priorytetowa transmisja w sieci. To cecha usługi, której działanie lubię porównywać do działania buspasów. Proszę sobie wyobrazić zakorkowane miasto i zdenerwowanych ludzi w autach. A obok nich przejeżdża taksówka, a w niej uśmiechnięty pasażer. Usługa dostęp do Internetu DSL to właśnie taki uprzywilejowany pas w sieci, który w natłoku pozwala spokojnie przemieszczać się między różnymi miejscami w internecie.

Jaka jest najbliższa przyszłość DSL?

Ciągle rośnie bezpieczeństwo tej usługi, które trzeba rozumieć dwojako. Raz — jako ochronę przed rosnącą aktywnością cyberprzestępców i liczbą wirusów. Dwa — jako pewność dostępu do sieci. Dzisiaj mówi się o technologii stacjonarnej i mobilnej. Niedługo ważniejsze będą użytkowe określenia internetu — wszechobecny i niezakłócony. Coraz lepsze wsparcie to kolejna dziedzina, która leży na sercu takim firmom jak nasza. Klienci są coraz bardziej wymagający. Oczekują pomocy w konfiguracji sieci lokalnych, komputerów, a nawet różnych aplikacji biurowych. Aby sprostać tym żądaniom, konieczna stanie się budowa kompetencji. Dlatego można się spodziewać, że w niedalekiej przyszłości operatorzy staną się dla odbiorców usług najważniejszym — być może nawet jedynym — źródłem wiedzy i pomocy w teleinformatyce. Inna zmiana, która nas czeka? Duże emocje — również klientów biznesowych — wywołuje dziś szybkość działania. Ale internet przyspiesza i niedługo na tę cechę w ogóle użytkownicy nie będą zwracali uwagi.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Klient może liczyć na pełne wsparcie